کد خبر ۳۵۶۱۴ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴

انعقاد تفاهم‌نامه‌ ۴ جانبه در راستاي پياده‌سازي شهر هوشمند قم

سرپرست مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري قم از انعقاد تفاهم‌نامه‌اي ۴ جانبه در راستاي پياده‌سازي شهر هوشمند قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم، علي ملك‌لي با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هايي در راستاي پياده‌سازي شهر هوشمند قم اظهار كرد: تفاهم‌نامه چهار جانبه‌اي بين استانداري، شهرداري، مخابرات و اداره‌كل فناوري ارتباطات و اطلاعات در خصوص راهكارهاي اجرايي شهر هوشمند منعقد شده است.

وي خاطرنشان كرد: با انعقاد اين تفاهم‌نامه از ظرفيت‌هاي چهار سازمان در بحث پياده‌سازي شهر هوشمند استفاده مي‌شود.

سرپرست مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري قم با اشاره به موارد موجود در تفاهم‌نامه گفت: امكانات ارتباطي و‌ مطالعاتي مخابرات، امكانات شهرداري به عنوان متولي شهر هوشمند، كمك استانداري و اداره‌كل فناوري اطلاعات در داخل تفاهم‌نامه آورده شده تا بتوانيم شهر هوشمند را در بازه كوتاه‌تري نسبت به ديگر شهرهاي جهان به نتيجه برسانيم.

وي خاطرنشان كرد: تفاهم‌نامه ديگر بين نهاد رياست جمهوري، استانداري و شهرداري منعقد شده است كه درباره دولت همراه و بحث‌هاي شهر الكترونيك و شهر هوشمند است كه امكان استفاده از امكانات و زيرساخت‌هاي هر سه اداره براي توسعه شهر الكترونيك و هوشمند وجود دارد.

ملك‌لي با بيان اينكه با توجه به وسعت شهرها و افزوده شدن جمعيت بايد به سمت مديريت شهر برويم، گفت: شهر هوشمند كاري مي‌كند كه سرويس‌دهي به شهروندان به صورت ۲۴ ساعته باشد و در مواردي مانند انرژي و زمان نيز صرفه‌جويي صورت مي‌گيرد.

وي يادآور شد:‌ ابتدا بايد شهر را به صورت الكترونيك درآوريم و خدمات به تمام سازمان‌ها و ادارات به صورت الكترونيك در آن شهر ارائه شود، زماني كه اين امر محقق شد، مي‌توانيم به سمت شهر هوشمند گام برداريم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com