کد خبر ۳۵۶۲۶ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
حجت‌الاسلام ذوالنور مطرح کرد

در بحث شهدا، از سیاست بازی، سیاست زدگی و سیاست کاری پرهيز شود

حجت الاسلام ذوالنور گفت: دفاع مقدس هم جدای از سیاست نیست اما آنچه نباید در بحث شهدا مطرح شود سیاست بازی، سیاست زدگی و سیاست کاری است که برخی ها در حال انجام آن هستند وگرنه سیاست ریشه در دین اسلام دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی در حاشیه تشییع پنج شهید گمنام در قم ضمن تاکید بر ادامه راه شهدا اظهار داشت: در سالی که خشکسالی است کشاورزان  نگران  می شوند که محصولاتشان از دست برود باران رحمت الهی که باریدن بگیرد دلهای کشاورزان شاد می شود، این جا هم همینطور است یاد شهدا و نام شهدا و فرهنگ دفاع مقدس  مخصوصا بازدید از مناطق عملیاتی و مناطق  حماسه های رزمندگان اسلام مانند باران رحمت  الهی است که سرزمین های خشکیده  و تف دیده، دل ها را زنده می کند.

وی بیان داشت: در اهمیت سفرهای راهیان نور همین قدر بس که  رهبر معظم انقلاب با همه  کارهای  مهمی که در کشور دارند سفر راهیان نور را در اولویت سفرهای خودشان  قرار می دهند و هر چند سالی یکبار  از مناطق عملیاتی بازدید می کنند این حرکت قوت قلب و انگیزه ای می شود برای  نسل جوان که  نسبت به موضوع شهدا  اهتمام ویژه ای  داشته باشند.

ذوالنوری افزود: افرادی که سعی می کنند موضوع راهیان نور را کمرنگ کنند  افرادی هستند که در جهت استحاله فرهنگی کشور تلاش می کنند وبا غرب ب زدگی و هرز دادن خودباوری خودشان جلو می روند لذا باید بازدید از مناطق عملیاتی هر سال بهتر از گذشته  به طور فعال برگزار شود تا دلهای مشتاق نسل  جوان که به سمت  شهدا و فرهنگ شهادت متمایل است بیشتر هم شود.

وی خاطر نشان کرد:  افرادی که می خواهند جوانان درگیراین جریان الهی و معنوی نشوند آب در هاون می کوبند  و تلاش آنها بیهوده و بی ثمراست.

ذوالنوری در پاسخ به این سوال که آیا بازدید صرف از مناطق عملیاتی و ذکر مصائب شهدا بدون مطرح کردن مسائل روز  سیاسی کشور و جهان کافی است؟ گفت: سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما است دفاع مقدس و همه امور کشور ریشه در دین دارد. بنابریان سیاست در کشور اسلامی ایران جدا از دین نیست، دفاع مقدس هم جدای از سیاست نیست  اما آنچه نباید  در بحث شهدا  مطرح شود سیاست بازی، سیاست زدگی  و سیاست کاری است که برخی ها در حال انجام آن هستند وگرنه سیاست ریشه در دین اسلام دارد.

 

منبع: پايگاه خبري ثامن

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com