کد خبر ۳۵۶۸۴ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
در ديدار با آيت الله جوادی آملی عنوان شد

هشت ميليون بيكار جامعه، هشت ميليون دعوای خانوادگی

حجت الاسلام ذوالنوري گفت: با توجه به عدم فعالیت بسیاری از کارخانه‌ها و رکود تورمی که در کشور است و آمار هشت میلیون نفری بیکار نشان از هشت میلیون دعوای خانوادگی است که این آمار می‌تواند مشکلات بسیاری از جمله افزایش سن ازدواج را برای جامعه به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی، در دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که بر خلاف تبلیغات دشمنان مردم رسالت خودر ا در انتخابات انجام دادند، گفت: بعد از انتخابات نوبت منتخبین است که بتوانند شکر اعتماد مردم و فرصت جدیدی که در پیش روی آنها قرار گرفته را به جا آورند.


وی این شکر گذاری را در سایه تلاش مخلصانه  و مضاعف در حل مشکلات کشور دانست و افزود: ما در حوزه های مختلفی در کشور با مشکل روبرو هستیم که از جمله آن‌ها مشکلات حوزه اقتصادی و معیشت مردم است  که با توجه به عدم فعالیت بسیاری از کارخانه‌ها و رکود تورمی که در کشور است و آمار هشت میلیون نفری بیکار نشان از هشت میلیون دعوای خانوادگی است که این آمار می‌تواند مشکلات بسیاری از جمله افزایش سن ازدواج را برای جامعه به دنبال داشته باشد.


حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به آمار 38 درصدی طلاق در کشور که رشد 14 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: این هشدارهای خطرناکی است که اگر چاره نشود با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود.


وی با بیان این که در کنار مشکلات اقتصادی، کشور با مشکلات فرهنگی متعددی هم روبرو است، یادآور شد: اگر ما از لحاظ فرهنگی خود را تقویت نکنیم هرچه هم که از لحاظ اقتصادی رشد کنیم مانند یکی از کشورهای نظام سلطه خواهیم شد؛ وجه ممیز ما با سایرین در توجه به مسائل معنوی و فرهنگی است و اگر می‌خواهیم رشد اقتصادی هم داشته باشیم در سایه رشد فرهنگی باید باشد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید نسبت به حوزه فرهنگی نگاه ویژه داشته باشد، افزود: به تعداد انسان‌های روی کره زمین سلایق متفاوت است و ما باید با حفظ اصول و ارزش‌ها و با همدلی و انسجام به حل مشکلات بپردازیم و فرصتی برای اختلاف نداریم.


وی به جایگاه قم در تبلیغ رهبران دینی اشاره و ابراز داشت: شهر قم در تراز مرکز علوم اسلامی رشد و توسعه لازم را نداشته است  و باید به حل مسائل قم پرداخت و هر کس بضاعتی دارد برای حل مسائل قم انجام دهد زیرا قم پایتخت معنوی انقلاب و محل استقرار مراجع عتقلید است و باید نگاه ویژه به توسعه این شهر داشته باشیم.


حجت الاسلام ذوالنور آیت الله جوادی آملی را یار حضرت امام(ره) و پایه معرفتی انقلاب دانست و اظهار داشت: دغدغه مراجع تقلید همان دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ابزار قانون برای رفع این دغدغه‌ها گامی برداریم و به اسلام و مردم خدمت کنیم.

 

منبع: رسانيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com