کد خبر ۳۳۱۹۵ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
شهردار قم مطرح کرد

تلاش برای گسترش تعامل میان عراق و ایران

شهردار قم گفت: تعامل میان عراق و ایران سرمایه‌ای است که باید در حفظ آن کوشا باشیم که در این راستا برای ایجاد زائرسرا توسط عتبه حسینیه در قم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با نمایندگان عتبه حسینی عراق، از فعالیت‌های دشمن برای اختلاف‌افکنی در میان امت اسلامی یاد کرد و افزود: گسترش تعامل میان عراق و ایران می‌تواند دستاوردهای بسیاری برای جهان اسلام داشته باشد.

وی با اشاره به رخدادهای هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: کشته شدن بیش از هزاران نفر عراقی و ایرانی در دفاع مقدس برای نهادینه کردن کینه در میان این دو کشور بود، اما اکنون در پرتو پرچم امام حسین (ع) و اولاد ایشان وحدت ویژه‌ای در میان این دو کشور ایجاد شده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه حضور گسترده شیعیان در حماسه اربعین حسینی کینه دشمنان اسلام را افزایش داده است، تصریح کرد: کشتار مردم مظلوم نیجریه نشان از تحریک دشمنان اسلام و افزایش کینه‌های آن‌ها از شیعیان است.

وی گسترش بیداری اسلامی در منطقه را یکی از عوامل ظهور دانست و اضافه کرد: بعد از سقوط دیکتاتور عراق تعامل مناسبی میان ایران و عراق و همچنین شهرهای مقدس قم و کربلا ایجاد شده است که برکت این تعامل هر روز 25 تا 40 دستگاه اتوبوس از مردم عراق برای زیارت در شهر قم حضور می‌یابند.

سقائیان‌نژاد از اهمیت شهر کربلا در دیدگاه دینی مردم ایران یاد کرد و گفت: تعامل میان عراق و ایران سرمایه‌ای است که باید در حفظ آن کوشا باشیم که در این راستا برای ایجاد زائرسرا توسط عتبه حسینی در قم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

شهردار قم با بیان اینکه به زودی درخواست مذکور به شورای اسلامی شهر قم ارائه می‌شود، تصریح کرد: بلوار پیامبر اعظم (ص) به محور تمدنی اسلام تبدیل می‌شود که با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در این محدوده اقدامات مناسبی را انجام می‌دهیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه کربلا و قم می‌توانند همکاری‌های گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلات زائران را با استفاده از گسترش این همکاری‌ها رفع کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com