کد خبر ۳۵۷۶۴ انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۸

لزوم ترویج سنت وقف در قالب خیمه‌های معرفت نوروزی

مسئول اوقاف و امور خیریه کهک گفت: ترویج سنت حسنه وقف به عنوان عامل اصلی اجرای طرح‌های فرهنگی توسط سازمان اوقاف، امری است ضروری که در قالب خیمه‌های معرفت نوروزی باید به آن توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در کهک اظهار کرد: در نخستین روزهای سال نو شاهد استقبال خوب زائران و مسافران نوروزی و همچنین اهالی کهک از خیمه معرفت و غرفه‌های فرهنگی متعددی هستیم که در قالب این طرح سامان‌دهی شده‌اند.

وی افزود: برپایی غرفه‌های مخصوص کودکان همچون قرآن بخوانید جایزه بگیرید، نقاشی و مسابقات فرهنگی و مذهبی با درون‌مایه احکام دینی و سوالات اعتقادی، از جمله بخش‌هایی است که از سوی کودکان و نوجوانان و همچنین خانواده‌ها با اقبال خوبی مواجه شده است.

مسئول اوقاف و امور خیریه کهک با بیان اینکه مبلغان روحانی در دو نوبت صبح و عصر در خیمه‌های معرفت کهک مشغول ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای هستند گفت: غرفه‌های پاسخ به مسائل شرعی و مشاوره روانشناختی از دیگر بخش‌هایی هستند که استقبال از آنها خوب بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌های خیمه‌های معرفت در نوروز امسال، غرفه مشاوره وقف است زیرا توجه به این امر از دو منظر دارای اهمیت خواهد بود، نخست اینکه برپایی این خیمه‌ها و اجرای طرح آرامش بهاری مرهون سنت حسنه وقف است و از دیگر سو، ترویج وقف یکی از کارکردها و وظایف سازمان اوقاف محسوب می‌شود بنابراین در قالب خیمه‌های معرفت نوروزی، برپایی غرفه مشاوره وقف می‌تواند تاثیر گسترده‌ای بر آشنایی اقشار مختلف با این سنت اسلامی و انسانی بگذارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com