کد خبر ۳۵۷۷۹ انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

اسکان 218 هزار و 967 هزار نفر در قم از 27 اسفند تا اول فروردین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 218 هزار و 967 هزار زائر و مسافر نوروزی از 27 اسفندماه سال گذشته تا یکم فرودین ماه در قم اسکان داده شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  ، عیسی رضایی در این خصوص افزود: از این تعداد هشت هزار و 100نفر در واحدهای اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: در مدارس قم 129 هزار و 926 نفر و در کمپ های موقت 32 هزار و809 نفر اسکان پیدا کردند.

رضایی ادامه داد: در سایر مراکز اقامتی از جمله مهمانسراهای ادارات، خابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و چادرهای مسافرتی در بوستان ها 57 هزار و 132 نفر اقامت یافتند.

وی بر نظارت از واحدهای اقامتی تاکید کرد و گفت: سه اکیپ روزانه برای نظارت از تاسیسات گردشگری فعال هستند که به صورت مشترک با مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان قم و همکاری انجمن بین راهی، پذیرایی و گردشگری نظارت ها را انجام می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از برپایی پنج پایگاه اطلاع رسانی اسکان برای مسافران نوروزی در این استان خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان این اداره کل در پایگاه های حرم مطهرحضرت معصومه(س)، فرمانداری، بلوار بهار، عوارضی کاشان و عوارضی قم- تهران مستقر هستند و راهنمای زائران هستند.

رضایی افزود: زمانی که زائران و مسافران نوروزی به این پایگاه ها مراجعه کنند کارشناسان آنها را به سمت هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافرها هدایت می کنند تا با اطلاع از وضعیت واحدهای اقامتی و نحوه خدمت رسانی اسکان یابند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com