کد خبر ۳۵۷۱۸ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد:

فعالیت شش پایگاه اورژانس اجتماعی در ایام نوروز/ سامانه 123 بهزیستی قم در ایام نوروز پاسخگو است

رضا سلیقه در خصوص اقدامات بهزیستی قم در ایام نوروز بیان کرد: کلیه مراکز بهزیستی از جمله مراکز نگهداری کودکان خیابانی، مرکز نگهداری متکدیان خانم، شیرخوارگاه، خانه سلامت و مرکز مداخله در بحران به صورت شبانه روزی در ایام نوروز فعال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  مدیرکل بهزیستی استان قم ضمن اشاره به فعال بودن خط تلفن ۱۲۳ به صورت شبانه روزی در ایام نوروز برای پاسخگویی به مشکلات مردم، افزود: همچنین علاوه بر پایگاه‌های سیار اورژانس اجتماعی که در صورت نیاز به محل مورد نظر اعزام می‌شوند، ۲ پایگاه ثابت در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ایام نوروز فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ستاد در راه ماندگان در اطراف حرم مطهر فعال است، ادامه داد: شهروندان و مسافران می‌توانند در صورت مشاهده کودکان خیابانی، در راه ماندگان و یا متکدیان خانم و یا هرگونه آسیب اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس گرفته و مراتب را اطلاع رسانی کنند.

وی در خصوص جمع آوری متکدیان افزود: وظیفه جمع آوری و نگهداری متکدیان آقا بر عهده شهرداری است و بهزیستی تنها به انجام اقدامات مددکاری و مشاوره‌ای به افراد جمع آوری شده می‌پردازد که در این خصوص شهرداری طی سال‌جاری مرکز نگهداری متکدیان آقا را احداث کرده است.

سلیقه بیان کرد: مرکز نگهداری متکدیان خانم توسط بهزیستی ایجاد شده که در این مرکز علاوه بر نگهداری متکدیان خانم به مشاوره و مددکاری آنها نیز پرداخته می‌شود.
وی با بیان اینکه مرکز نگهداری کودکان خیابانی و کودکان کار بهزیستی استان در حال فعالیت است، افزود: کودکان کار و کودکان خیابانی پس از جمع‌آوری در یک دوره ۲۱ روزه در این مراکز نگهداری می‌شوند و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: این کودکان در صورت داشتن والدین به خانواده شان تحویل داده می‌شوند و در صورتی که خانواده آنها شناسایی نشوند تنها با اجازه قاضی می‌توانند برایمدت طولانی‌تری در این مرکز نگهداری شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم اضافه کرد:‌ از ابتدای امسال تا ۳۰ دی ماه تعداد کودک کار و کودک خیابانی در این مرکز ۲۱۴ نفر پذیرش و نگهداری شده‌اند که ۶۰ درصد این کودکان غیر بومی بوده‌اند

وی بیان کرد: تعداد تماس‌های برقرار شده با اورژانس اجتماعی تا ۳۰ بهمن‌ماه ۲ هزار و ۹۵۶ مورد بود و همچنین پنج هزار و ۷۶۸ مورد تماس غیر مرتبط نیز برقرار شده است.
وی در پایان گفت: در ایام نوروز ۳ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی به زائرین و مجاورین شهر مقدس قم خدمات ارائه می‌کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com