کد خبر ۳۵۸۰۶ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

خدمات اقامتی و پذیرایی زیر ذره بین نظارت است‎

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: خدمات اقامتی و پذیرایی زیر ذره بین نظارت است تا رضایت زائران نوروزی را جلب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عیسی رضایی با اشاره به اینکه نظارتها به صورت مستمر از تاسیسات صورت می گیرد تا خللی در روند خدمت رسانی شاهد نباشیم گفت: 344 مورد نظارت از واحدهای اقامتی صورت گرفته است که این نظارت ها به صورت مشترک با مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان قم و همکاری انجمن بین راهی، پذیرایی و گردشگری انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: به 26 واحد اقامتی، پذیرایی و خدماتی تشویق، 81 واحد تذکر و 41 واحد مورد اخطار کتبی صادر شده است.
رضایی با بیان اینکه در استان قم حدود 400 واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد گفت: از این تعداد 30 واحد هتل، 24 واحد هتل آپارتمان، 54 مورد مهمانپذیر، 59 دفتر خدمات مسافرتی، 128 مجتمع بین راهی، پذیرایی و گردشگری، 150 واحد خانه مسافراست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: این تعداد واحدها از 27 اسفندماه سال گذشته تا سوم فرودین ماه 9هزار و 584 نفر را در واحدهای اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اسکان دادند.
رضایی با اشاره به اینکه 9 مکان تاریخی پذیرای گردشگران است گفت: استان قم دارای بیش از 350 اثر ثبتی است که از این تعداد 9 مکان تاریخی از جمله خانه تاریخی امام راحل، تپه قلی درویش، مقابر باغ گنبد سبز، تمیچه بزرگ و بازار، خانه ملاصدرا، خانه زند و موزه مردم شناسی، مسجد جامع و دیرگچین پذیرای گردشگران است.
وی افزود: 42 هزار و 703 نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و سیاحتی استان بازدید کرده اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com