کد خبر ۳۶۰۲۵ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۹
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

برجام باعث توقف یکسری از پیشرفت‌های هسته‌ای شد/کشور برای پیشرفت نیازمند علم هسته‌ای است

احمد امیرآبادی در خصوص تأثیر برجام بر پیشرفت‌های هسته‌ای، اظهار داشت: اجرای برجام باعث توقف یکسری از پیشرفت‌های هسته‌ای ما شد، به هر صورت ما از برخی خواسته‌های خودمان و مسائلی که در حال پیشرفت در آن‌ها بودیم، کوتاه آمدیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیر آبادی اظهار داشت : این واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد؛ حال اینکه چه چیزی به دست آوردیم بحث جدایی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای تصریح کرد: در دنیای امروز علم هسته‌ای موتور محرکی بسیاری از بخش‌های مختلف اقتصادی صنعت و معدن و کشاورزی و پزشکی است.

وی افزود: هم‌اکنون کشورهایی که به علوم هسته‌ای دست پیداکرده‌اند در بسیاری از بخش‌ها، پیشرفت‌های محسوسی داشته‌اند.

امیرآبادی اضافه کرد: بالأخره یک سانتریفیوژ در ثانیه هزاران دور می‌چرخد و در حقیقت با انتقال این تکنولوژی به بخش‌های دیگر و صنایع دیگر می‌شود شاهد یک پیشرفت قابل‌توجهی در بخش‌های دیگر بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در سال‌های اخیر، گفت: ما در مدت سه سال گذشته می‌توان گفت از رشد بخش‌های عمده‌ای از صنایع هسته‌ای خودمان ازجمله غنی‌سازی صرف‌نظر کردیم.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: باید ما اهداف کشور را در این قسمت بیشتر رصد کنیم که آیا این کشورهایی که با ما مذاکره کردند چقدر صادق هستند و به تعهدات خود عمل می‌کنند یا نه بار دیگر خلف وعده می‌کنند.

وی ادامه داد: پیشرفت هسته‌ای کشورمان حاصل خون شهدای هسته‌ای و نتیجه مقاومت ملت ایران در طول این چند سال به خصوص در بحث تحریم‌های اقتصادی می‌باشد که باید مراقبت کامل از آن صورت گیرد.

منبع: قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com