کد خبر ۳۶۰۴۴ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
نماینده مردم قم در مجلس:

دولت‌ها از واگذاری امور به شهرداری‌ها نگران هستند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه چهارم و پنجم برنامه مدیریت واحد در شهرها عملی نشد زیرا دولت‌ها از واگذاری امور به شهرداری‌ها نگران هستند اما این موضوع باز هم در برنامه ششم پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی در دیدار با جمعی از مدیران شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی حامی خاصی در دولت و مجلس ندارند، اظهار کرد: این مجموعه‌ها وزیر خاصی نداشته و همه نمایندگان به حقوق آنها توجه ندارند؛ قانون جدید شوراها پس از رفع دو ایراد شورای نگهبان قبل از پایان مجلس نهم ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک به 430 میلیارد تومان از محل پرداخت درون دولت به شهرداری‌ها طبق توافق انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برای شهر قم اختصاص داده شده است، بیان کرد: مشکلات مالی شهرداری قم باید با پیگیری مستمر از طریق مسئولان برطرف شود بنابراین باید تیمی در شهرداری قم تشکیل شود تا فرآیند وصول اعتبارات را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه حاشیه شهر قم باید مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد، عنوان کرد: هر چند در بودجه جدید ارقام مشخصی برای شهر قم در نظر گرفته می‌شود اما مدیران استانی بودجه محور و پیگیر تخصیص اعتبارات نیستند.

امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به وجود هماهنگی مطلوب میان شورای اسلامی شهر و شهرداری قم خاطرنشان کرد: مسئولان باید از این ظرفیت استفاده کنند؛ کمترین فساد مالی در بین شهرداری‌ها به شهرداری قم اختصاص دارد و اکنون افراد توانمند و ظرفیت‌‌های مناسبی در شهرداری قم یافت می‌شود که باید از آنها استفاده کرد.

وی یادآور شد: اگر شهرداری قم عملکرد مناسبی داشته باشد به نفع نمایندگان مجلس و دولت است؛ گرد و غبار بسیاری از غرب و شمال شرق قم وارد این شهر می‌شود در صورتی که زمین‌هایی در جعفریه تا شاه‌جمال آماده واگذاری است و این منطقه می‌تواند فضای سبز مشخصی با اهداف گردشگری و خدماتی باشد که برای قم درآمدزایی داشته و از ورود گردو غبار و ریزگردها جلوگیری می‌کند.

امیرآبادی‌فراهانی از تصویب قوانین لازم برای حضور نمایندگان شهرداری‌ها در شوراهای برنامه‌ریزی یاد کرد و ادامه داد: در برنامه چهارم و پنجم برنامه مدیریت واحد در شهرها عملی نشد زیرا دولت‌ها از واگذاری امور به شهرداری‌ها نگران هستند اما این موضوع باز هم در برنامه ششم پیگیری می‌شود.

منتخب اول مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توافق نمایندگان مردم قم در مجلس، دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه چهار سال آینده خود را مشخص کنند تا بتوانیم رسالت کاری مجلس برای چهار سال آینده قم را نیز هماهنگ‌سازی کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com