کد خبر ۳۸۰۹۱ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۹
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مسوولان باید تصمیمات سختی در مورد منوریل بگیرند/ راه آهن قم سیاسی شده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان در مورد منوریل باید تصمیمات سختی بگیرند، گفت: طبق طراحی مشاور، منوریل باید 18 هزار نفر ساعت را از پردیسان به قم منتقل می‌کرد اما امروز این اتفاق نمی‌افتد و منوریل بیشتر توریستی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد امیرآبادی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وضعیت منوریل اظهار کرد: منوریل چه خوب چه بد باید تمام شود؛ دو دیدگاه در مورد منوریل وجود دارد یکی اینکه تا حرم ادامه پیدا کند یا تا مصلی، و بعید است ادامه پروژه تا پردیسان اجرایی شود.

وی با اشاره به روند اجرایی پروژه منوریل خاطرنشان کرد: مسوولیت این پروژه با شورای قطار شهری به ریاست استاندار است و تاکید نمایندگان مردم و مردم قم این است که باید پروژه به هر شکلی که شده به اتمام برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 50 درصد حمل و نقل ریلی در مالزی با منوریل انجام می‌شود، افزود: در قم ایستگاه‌ها بسیار سنگین در نظر گرفته شده در حالی که در مالزی ایستگاه‌ها بسیار سبک و کوچک است و همین مساله مشکلاتی را در روند اجرایی پروژه ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان در مورد منوریل باید تصمیمات سختی بگیرند، خاطرنشان کرد: طبق طراحی مشاور، منوریل باید 18 هزار نفر ساعت را از پردیسان به قم منتقل می‌کرد اما امروز این اتفاق نمی‌افتد و منوریل بیشتر توریستی خواهد بود.

امیرآبادی با اشاره به جزئیات نحوه آغاز پروژه منوریل در استان قم گفت: منوریل جایگزین هیچ کدام از خطوط حمل و نقلی داخل شهر نشد بلکه امکان اضافه‌ای بود که در دولت قبل به شهر قم اختصاص گرفت.

وی با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو قم برقرار بوده و ربطی به منوریل ندارد، تصریح کرد: دولت قبل اعتبار ویژه‌ای به قم داد تا در کنار دیگر پروژه‌های حمل و نقل درون شهری، این پروژه را نیز در دستور کار قرار دهد که این مهم صورت گرفت اما در حال حاضر پروژه منوریل با مشکلاتی مواجه شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو در قم همچنان برقرار است، افزود: مجمع نمایندگان از شهردار خواسته‌اند که دستگاه TBM که خط یک را تمام کرد مشغول حفاری خط دوم شود و باید پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت ایستگاه راه آهن قم گفت: ایستگاه محمدیه در شأن مردم قم نیست، هیچ کدام از مسوولان اجازه نمی‌دهند که خانواده آن‌ها در این ایستگاه شب از قطار پیاده شود.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه راه آهن در قم سیاسی شده است، تصریح کرد: دیوارهایی که دور خط راه آهن کشیده شده آیا در شأن شهر قم است، این کار اصلاً درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است قطار پرسرعت از ایستگاه مرکزی قم عبور کند باید مقدمات عبور آن از زیر زمین فراهم شود، خاطرنشان کرد: با حرکت قطار از کنار منازل و محل زندگی مردم، آن‌ها اذیت می‌شوند و اگر مسوولان نمی‌توانند پروژه را از زیر زمین عبور دهند باید آن را از شهر خارج کنند و ظرفیت این اقدام هم وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ایستگاه مرکزی را می‌خواهند نگه دارند و خط را زیر زمین فعال کنند که بحثی نیست اما اگر این کار را نمی‌خواهند انجام دهند شهرداری مطالعاتی انجام داده که ایستگاه مرکزی را به پایان رودخانه منتقل کنند. منوریل، ترمینال مسافربری، ایستگاه تاکسی، قطار سریع السیر و ایستگاه محمدیه هم به اینجا منتقل شود و بررسی شده که امکان این کار وجود دارد که اجرای این طرح تأثیر مهمی در تقویت حمل و نقل عمومی در قم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: گرفتاری ما اینجاست که می‌گویند چون امیرآبادی می‌خواهد راه آهن از قم بیرون برود باید دور آن دیوار کشیده شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com