کد خبر ۳۶۰۴۵ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳
30 فروردین امسال

چهارمین جشنواره بین‌المللی، علمی و فرهنگی اعتکاف برگزار می‌شود

رئیس چهارمین جشنواره بین‌المللی، علمی و فرهنگی اعتکاف از برگزاری این جشنواره در روز 30 فروردین امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت و هدف جشنواره اعتکاف اظهار کرد: در گام نخست به معنای واقعی از نظر محتوایی برگزاری جشنواره پیگیری می‌شود و در گام دیگر فرصتی برای جلب نظر و عنایت فرهیختگان مانند گروه‌های علمی، فرهنگی و ادبی است.

وی خاطرنشان کرد: باید کسانی به غنی‌سازی فرهنگ جامعه کمک کنند، بنابراین بهانه یا بستری لازم است که جشنواره‌های سراسری اعتکاف به همین منظور برنامه‌ریزی شده است.

رئیس چهارمین جشنواره بین‌المللی، علمی و فرهنگی اعتکاف با اشاره به جشنواره‌های پیشین گفت: جشنواره نخست در قالب ادبی با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی در جوار حرم حضرت معصومه(س)، جشنواره دوم در قالب هنری با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری و جشنواره سوم به صورت علمی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره سوم که کار علمی بود، دریافت‌ مقالات علمی به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو صورت گرفت.

وی یادآور شد: در جشنواره گذشته کتاب‌های ارزشمند موسوعه فقهی آیات و روایات اعتکاف، موسوعه حدیثی اعتکاف، کتابنامه اعتکاف، موضوع‌شناسی احکام اعتکاف، جمع‌آوری نسخ خطی اعتکاف و قصه‌های کوتاه از خاطرات اعتکاف تکمیل نشده بود.

تکیه‌ای عنوان کرد: مراسم اعتکاف سال گذشته در ده‌ها کشور هماهنگ با اعتکاف ایران برگزار شد، برخی مکان‌ها مانند مرکز لندن و هامبورگ در آلمان به طور پرمحتوا برگزار می‌شود ولی در دیگر مکان‌ها به صورت خرد و متوسط برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی اعتکاف فعالیتی بود که بنا به مطالبه رهبر معظم انقلاب دنبال شود و تدوین کتاب آن صورت گرفت، گفت: تاکنون دو جلسه هم‌اندیشی سراسری در قم و حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شده که بر همین اساس از برکات آن بهره‌مند شدیم.

رئیس چهارمین جشنواره بین‌المللی، علمی و فرهنگی اعتکاف از برگزاری این جشنواره روز 30 فروردین امسال خبر داد و افزود: این جشنواره در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود که در آن آیت‌الله ری شهری به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com