کد خبر ۳۶۱۳۵ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
در دیدار مسئولان صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی قم مطرح شد

تاکید آیت‌الله مکارم شیرازی بر ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه

یکی از مراجع تقلید با اشاره به پرداخت وام‌هایی بدون سود از طریق صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبلیغات، این اقدام را ستود و بر ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: قرض‌الحسنه از مواردی است که در قرآن به صورت مکرر مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: وجود آیاتی در زمینه قرض‌الحسنه نشان می‌دهد که قرآن برای آن اهمیت فراوانی قائل است.

این مرجع تقلید ادامه داد: اینکه وامی بدون هیچ سودی پرداخت شود، کمتر بانک یا موسسه مالی به این امر اهتمام دارد، بنابراین تشکیل چنین صندوقی را می‌توان از فعالیت‌های مفید دفتر تبلیغات نام برد.

مکارم‌شیرازی وجود صندوق قرض‌الحسنه را یکی از اقدامات موثر دفتر تبلیغات اسلامی ذکر کرد و افزود: زمانی که افراد برای دریافت وام یک میلیون تومانی در نوبت هستند، نشان می‌دهد به این مبلغ نیاز دارند، این وام‌ها به جزء وام‌های کلانی است که معلوم نیست چه فعالیت‌هایی با آنها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه این وام‌ها در موارد نیاز مصرف می‌شود، ارزش کار را افزایش می‌دهد، نباید انسان در یک مرحله بایستد بلکه باید روز به روز یک گام جلوتر برود، بنابراین باید اندیشید خدمات بیشتر و کارهای بزرگتری انجام داد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: برخی افراد به سراغ بانک‌ها می‌روند، ولی خرسندیم در بخشی وارد شدیم که صواب دارد، اینکه ورود ما خدمتی باشد، سبب خوشحالی است.

وی با اشاره به مواردی که درنظرگیری آنها مفید است، یادآور شد: سعی کنید وام ازدواج و وام‌های دیگر ارائه شود و سطح وام‌ها بالاتر و تنوع بیشتری داشته باشد.

مکارم‌شیرازی تاکید کرد:‌ باید فعالیت‌ها و کارکرد خود را به دفاتر مراجع و مراکز ارسال کنید، اینکه چه تعداد وام به افراد داده شده، سبب می‌شود بدانیم چه کار مهمی انجام شده است.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com