کد خبر ۳۶۱۵۳ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲

المپیاد علمی طلاب خواهر سراسر کشور برگزار شد

المپیاد علمی طلاب خواهر سراسر کشور با حضور 312 نفر از طلاب خواهر در مرحله کشوری، در اردوگاه نرجس‌ خاتون در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، خانم فریده داودی با اشاره به نحوه برگزاری المپیاد علمی طلاب خواهر کشور اظهار کرد: آزمون امسال که در سطح کشوری برگزار شد، به عنوان نخستین المپیاد علمی مشترک میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه ‌الزهرا(س) قم، در اردوگاه نرجس‌ خاتون برگزار شد.

وی با بیان مواد آزمون این مسابقات اظهار کرد: المپیاد علمی طلاب خواهر سطح دو در چهار پایه تحصیلی دوم تا پنجم و سطح سه نیز در دو رشته «تفسیر و علوم قرآنی» و «فقه و اصول» است و به نفرات برتر اول تا سوم هر پایه و رشته، جوایزی تعلق گرفته و در جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در اواخر اردیبهشت برگزار می‌‌شود، از آن‌ها تجلیل به‌عمل می‌آید.

مدیر آموزش عمومی و تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه افزود: مرحله مدرسه‌ای این مسابقات با شرکت 8023 نفر 18 آبان ماه سال 94 در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد و از این تعداد 2114 نفر به مرحله استانی راه یافتند. مرحله استانی المپیاد علمی طلاب خواهر نیز 30 بهمن ماه سال گذشته در مراکز استا‌ن‌ها برگزار شد که 240 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

داودی در پایان بیان کرد: در این آزمون علمی جامعه ‌الزهرا(س) قم با برگزاری آزمون از بین 440 نفر از طلاب خود، تعداد 72 نفر را برای شرکت در مرحله کشوری برگزیده است و همچنین حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور نیز 240 نفر از طلاب خواهر کشور را معرفی کرده است که در مجموع 312 نفر از طلاب خواهر در مرحله کشوری، با هم به رقابت پرداختند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com