کد خبر ۳۱۸۲۱ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد

لزوم بازنگری قانون اراضی برای مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ‌دستگاه‌های قانونی باید تخلفات تغییر کاربردی غیر مجاز را پیگیری کنند و برای تحقق این امر باید در قانون اراضی بازنگری شود تا افراد متخلف از خلأهای قانونی استفاده نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا طلایی ظهر امروز در گردهمایی مدیران امور اراضی منطقه یک کشور، با تاکید بر اینکه شکایت‌های مختلفی از سوی کشاورزان در مورد تغییر کاربری اراضی مطرح شده است، تصریح کرد: برای حل این مشکل نیازمند عزم ملی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستوراتی برای حفظ کاربری اراضی به استان قم ابلاغ شده است اضافه کرد:‌ در این زمینه بیش از 500 مورد تخلف را در سال ثبت می‌کنیم که دستگاه‌های قانونی باید این تخلفات را پیگیری کنند و برای تحقق این امر باید در قانون اراضی بازنگری شود تا افراد متخلف از خلأهای قانونی سوءاستفاده نکنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تخریب زمین‌های کشاورزی را یکی از مشکلات کنونی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این تخریب‌ها هزینه‌های بسیاری برای سازمان جهاد کشاورزی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان قم مسئولیت نظارت بر اراضی کشاورزی را بر عهده دارد، مطرح کرد: برای مقابله با تخلفات تغییر کاربری نظرات بسیاری مطرح شده است اما باید به جای تخریب به دنبال دریافت جریمه‌های نقدی معادل چند برابر ارزش زمین متخلفان باشیم.

طلایی از فعالیت گشت‌های ویژه در استان قم یاد کرد و گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری میان مدیران امور اراضی دیگر استان‌های منطقه یک کشور بتوانیم حرکت‌های گسترده‌ای را در این زمینه انجام دهیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com