کد خبر ۳۶۲۲۴ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
روزهای دهم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه

تکواندوکاران قم در انتخابی تیم ملی روی شیاپچانگ می‌روند

تکواندوکاران نوجوان استان قم در مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو رده سنی نوجوانان ایران برابر حریفان خود به روی شیاپچانگ می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،پس از حضور دو نماینده قم در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در سال 2015 اکنون تکواندوکاران قم باید تمام توان خود را به کار بگیرد تا همچون عملکرد موفقی که در انتخابی تیم ملی برای کسب مجوز حضور در مسابقات آسیایی داشتند، در کسب مجوز اعزام به رقابت‌های جهانی نیز پرفروغ ظاهر شوند.

سال گذشته رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا در فروردین ماه برگزار شد و علی چهر‌قانی به عنوان تکواندوکار وزن دوم و روح‌الله رضاپور به عنوان مربی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران دو نماینده هیات تکواندو استان قم در تیم اعزامی کشورمان بودند.

امسال تیم ملی تکواندو رده سنی نوجوانان کشورمان رقابت‌های قهرمانی جهان در کشور کانادا را پیش‌رو دارد و بر همین اساس کادر فنی تیم ملی تکواندو به غیر از رقابت‌های قهرمانی کشور که مشخص کننده چهره‌های برتر اوزان مختلف این رده سنی بود،‌ قصد دارد در یک دوره رقابت‌های آزاد کشوری، آخرین وضعیت آمادگی نخبه‌های رده سنی نوجوانان تکواندو ایران را مورد سنجش قرار بدهد.

با این هدف و بر اساس هماهنگی فدراسیون تکواندو با کادر فنی تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان،‌ زمان برگزاری مسابقات آزاد کشوری رده سنی نوجوانان برای حضور در نخستین مرحله انتخابی تیم ملی تکواندو در بخش پسران مشخص شد.

بدین‌ترتیب مسابقات آزاد کشوری تکواندو در رده سنی نوجوانان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در خانه تکواندو تهران برگزار می‌شود و مدال‌آوران این دوره و منتخبین کادر فنی به مرحله نخست مسابقات انتخابی تیم درون‌اردویی ملی نوجوانان برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان برگزیده خواهند شد.

هدف اصلی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران حضور پرقدرت در پیکارهای جهانی است، مسابقاتی که نیمه دوم سال جاری به میزبانی کشور کانادا برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان باید در 10 وزن خود را برای حضور پرقدرت در این دوره از پیکارها آماده کند.

در این دوره از رقابت‌ها، از تکواندوکاران اوزان دهگانه یعنی منهای 45، 48، 51، 55، 59، 63، 68، 73، 78 و به اضافه 78 ثبت نام به عمل آمده و زمان وزن‌کشی شرکت کنندگان نیز روز قبل از برگزاری مسابقات به ترتیب اوزان از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.

زمان ثبت‌نام برای حضور تکواندوکاران مدعی عضویت تیم ملی در مسابقات آزاد قهرمانی کشور از روز دوشنبه سی‌ام فروردین‌ماه آغاز شده است و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد و نمایندگان قم نیز برای ثبت نام حضور در این رقابت‌ها اقدام لازم را انجام داده‌اند.

هیات تکواندو استان قم قصد داشت به منظور شناسایی بهترین‌ تکواندوکاران نوجوان قم برای اعزام به رقابت‌های آزاد کشوری، یک انتخابی استانی در روز جمعه بیست و هفتم فروردین‌ماه در خانه تکواندو قم برگزار کند اما این مسابقات به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان لغو شد و حال باید منتظر تصمیم این هیات ماند و در جریان تصمیم آن برای انتخاب ترکیب تیم اعزامی قم به این رقابت‌ها قرار گرفت.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com