کد خبر ۳۶۲۶۶ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد

افزوده شدن 522 تخت بیمارستانی به قم

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: با افتتاح دو بیمارستان فرقانی و نیروگاه 522 تخت بیمارستانی به قم افزوده می‌شود که تحول عظیمی را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی اصغر اکرمی ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار کرد: برخی از پروژه‌های عمرانی این دانشگاه، از دهه 70 آغاز شده و به دلیل بوجود آمدن برخی مشکلات پروسه طولانی را برای رسیدن به مرحله بهره برداری طی کرده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم در اجرای پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: سیاست دولت بر این است که پروژه‌های عمرانی قوت بگیرند و به رشد مطلوب برسند که تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: دو پروژه بیمارستان نیروگاه و بیمارستان فرقانی امسال با استعداد کامل 522 تخت آماده بهره‌برداری می‌شود که بهره برداری از این دو بیمارستان موجب جهش مناسبی در سرانه تخت بیمارستانی قم خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های درمانی را نمی‌شود زمان قطعی برای بهره برداری آن اعلام کرد زیرا حجم عظیمی از کار به زیرساخت‌های آن اختصاص دارد که نیازمند دستگاه‌های‌مرکزی است.

اکرمی بیان کرد: تجهیزات تاسیساتی که در این بیمارستان‌ها به کار برده می‌شود خارجی است و هر تلاطمی ممکن است اجرای قرارداد را با تاخیر مواجه کند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: دو پروژه خیرساز دیگر هم در قم در حال احداث است که شامل پروژه بیمارستان امیرالمومنین و زایشگاه ایزدی می‌شود که این پروژه‌ها در سال‌های 96 به بعد به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: پردیس سال گذشته به بهره‌‌برداری رسید ولی هنوز بدهی‌های آن باقی مانده است و اکنون دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی در آن مکان مستقر هستند.

اکرمی عنوان کرد: پروژه اورژانس هوایی نیز از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی است که از نخستین پروژه‌های هوایی کشور محسوب می‌شود و در شهریور ماه سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تشریح جزئیات این پروژه گفت: این مرکز محل استقرار اورژانس هوایی است که پایگاه زمینی اورژانس نیز با استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در کنار آن ایجاد خواهد شد.

وی پروژه رادیوتراپی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: فاز نخست آن تا پایان خردادماه سال جاری به بیمارستان شهید بهشتی تحویل داده می‌شود که فاز نخست آن به درمان بیماران سرطانی اختصاص دارد که شیمی درمانی آنها در این مرکز صورت می‌گیرد.

اکرمی فاز دوم پروژه رادیوتراپی را مورد اشاره قرار داد و گفت: استقرار دستگاه شتاب دهنده است که دستگاه آن تهیه و هماهنگی‌های لازم برای نصب صورت گرفته است ولی مقداری لوازم جانبی لازم دارد که تهیه آن حدود پنج ماه زمان می‌برد.

وی اضافه کرد: پروژه رادیوتراپی نیز از جمله طرح‌هایی به شمار می‌رود که نیمه کاره رها شده بود و امسال به بهره برداری می‌رسد.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com