کد خبر ۳۷۵۲۴ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۰
در وزن منهای 75 کیلوگرم

کاراته‌کای قم به مقام سوم مسابقات جهانی دست یافت

کاراته‌کای با سابقه استان قم در ادامه موفقیت‌های برون‌مرزی خود از مسابقات جهانی کاراته در سبک شیتوریو شوکوکای یونیون موفق به کسب مدال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،یکی از چهره‌های با سابقه و موفق سال‌های اخیر کاراته استان قم در سبک‌های این رشته، محمد محسنی است که تقریبا هر ساله با حضور در رقابت‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی افتخارات زیادی را برای خود، خانواده کاراته و ورزش قم کسب می‌کند.

محسنی که از چهره‌های فعال و پرتلاش کاراته قم است بار دیگر در سبک شیتوریو شوکوکای یونیون افتخارآفرین شد و در حالی که همراه با تیم منتخب کشورمان راهی رقابت‌های جهانی این سبک شده بود، در بخش کومیته خوش درخشید و عنوان سومی و نشان برنز را به ارمغان آورد.

این در حالی است که رقابت‌های جهانی کاراته در سبک شیتوریو شوکوکای یونیون با حضور کاراته‌کاهای 22 کشور در شرق قاره آسیا به میزبانی کشور تایلند به انجام رسید و تیمی به نمایندگی از ایران متشکل از کاراته‌کاهای اوزان مختلف در سه رده سنی به این رقابت‌ها اعزام شد.

در شرایطی که شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سبک شیتوریو شوکوکای یونیون با حضور 650 کاراته‌کا از کشورهای مختلف دنیا در تایلند به انجام رسید، کاراته‌کاهای ایران در سه رده سنی امید، بزرگسالان و پیشکسوتان با حریفان خود به رقابت پرداختند.

در این رقابت‌ها تیم کشورمان عملکرد قابل قبولی داشت و توانست در مجموع هر سه رده سنی 24 مدال طلا، نقره و برنز این مسابقات را از آن خود کند و در بین تمام تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات، عنوان سوم بخش تیمی را نیز به خود اختصاص بدهد.

کاراته‌کاهای اعزامی کشورمان که در بین آنها محمد محسنی به عنوان نماینده قم حضور داشت در رقابت‌های جهانی سبک شیتوریو شوکوکای یونیون صاحب پنج مدال طلا، هشت نشان نقره و 11 مدال برنز شدند که یکی از مدال‌ها برنز نتیجه تلاش‌های نماینده قم بود.

محسنی در وزن منهای 75 کیلوگرم بخش انفرادی این مسابقات به عنوان نماینده کشورمان به میدان رفت و در حالی که کاملا آماده و با انگیزه به روی تاتامی رفته بود، تک تک حریفان خود را از پیش‌رو برداشت و با شایستگی عنوان قهرمانی و نشان طلای این پیکارها را از آن خود کرد.

نماینده هیأت کاراته استان قم در حالی به این افتخار دست یافت که سال گذشته نیز در مسابقات آسیایی سبک شیتوریو شوکوکای یونیون به میزبانی کشور سریلانکا درخشید و یک مدال نقره در بخش کومیته تیمی و دو مدال برنز در بخش کاتا و کومیته انفرادی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که در سال بیستمین دوره مسابقات آسیایی سبک شیتوریو شوکوکای یونیون با حضور کاراته‌کاهای 14 کشور صاحب سبک کاراته قاره کهن برگزار شد و 30 کاراته‌کا به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات برای کسب عناوین برتر به میدان رفتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com