کد خبر ۳۸۰۶۲ انتشار : ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۰
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد:

144 واحد مسکن مهر در هفته دولت به خانوادهای معلولان در استان قم تحویل داده خواهد شد

مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید براینکه سال گذشته 3 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری کمک هزینه مسکن خانواده های معلولان دریافت شده است خاطرنشان کرد: 500 واحد دیگر در دست اقدام است که حداقل 10 میلیون تومان کمک بلاعوض دولت است در هفته دولت نیز 144 واحد به متقاضیان تحویل داده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضا سلیقه در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری با بیان اینکه بهزیستی سازمان فرهنگی اجتماعی است اظهار داشت: 150 نوع فعالیت در حوزه معلولین، آسیب های اجتماعی، اشتغال و... برای بهزیستی تعریف شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: در استان 22 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی هستند که از این میزان 2 هزار نفر در مراکز روزانه و شبانه روزی نگهداری می شوند و ماهانه 1 میلیارد تومان بابت نگهداری معلولان هزینه می شود.
وی با بیان اینکه بهزیستی رشد خوبی در هزینه های نگهداری، پرستاری و دانشجویی داشته است تصریح کرد: در این زمینه 70 درصد رشد اعتبارات داشته ایم، همچنین 100 درصد شهریه مددجویان بهزیستی در دانشگاه های غیردولتی پرداخت می شود.
سلیقه با بیان اینکه 400 معلول ضایعه نخاعی در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: در جامعه هدف روستایی نیز 2 هزار نفر از معلولان شناسایی و در زمینه اشتغال و تحصیل حمایت شدند.
مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: از سیاست های دولت، این است که توسعه مراکز شبانه روزی نداشته باشیم تا خدمات در کنار خانواده باشد و سازمان بهزیستی ماهانه 200 هزار تومان یارانه به خانواده ها پرداخت می کند.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد جامعه ما در استان را معلولان و سالمندان تشکیل می دهند که در مجموع 110 هزار نفر را شامل می شوند عنوان کرد: توسعه مراکز ژنتیک در دستور کار قرار گرفته است، تا در زمان طلایی معلولیت ها شناسایی شود.
سلیقه با اشاره به اقدامات بهزیستی در زمینه تامین مسکن خانواده های تحت پوشش عنوان کرد: 2100 واحد مسکن مهر تاکنون در تعهد بهزیستی استان بوده که تاکنون 700 واحد تحویل شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید براینکه سال گذشته 3 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری کمک هزینه مسکن خانواده های معلولان دریافت شده است خاطرنشان کرد: 500 واحد دیگر در دست اقدام است که حداقل 10 میلیون تومان کمک بلاعوض دولت است.
وی با بیان اینکه خانواده های چند معلول به صورت رایگان صاحب خانه می شوند گفت: 145 خانواده چند معلولیتی در قم وجود دارد که تاکنون تعدادی از این خانواده ها خدمات مسکن دریافت کرده اند.
سلیقه با اشاره به اینکه 300 واحد مسکونی تا پایان سال به بهره برداری می رسد خاطرنشان کرد: هفته دولت نیز 144 واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل داده می شود.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان، راه اندازی خانه امن ویک مرکز توانبخشی نیز از دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت افتتاح می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com