کد خبر ۳۸۰۶۳ انتشار : ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۵
آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم:

بگومگوهای حاشیه ای دردی از مشکلات کشور دوا نمی کند

امام جمعه قم با بیان این که مردم و افکار عمومی پذیرای مسائل حاشیه ای نیست، گفت: صحبت ها و بگو مگوهایی که با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجماعی بسیار شده هیجان آفرینی کاذب ایجاد می کند و نه تنها هیچ نفعی ندارد و مشکلی را حل نمی کند بلکه سبب سوء استفاده دشمنان در کمین می شود.

به گزارش پایگاع اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که یکی از ویژگی های رهبران الهی ایجاد امید در جامعه است، گفت: حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اینگونه هستند و همواره مردم را نسبت به آینده امیدوار کرده و با ایجاد ناامیدی مخالفت کردند.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دولتمران ضمن تشکر از زحمات دولت یازدهم نکات مهمی را در 7 سر فصل بیان فرمودند، بهترین راه برای عمل تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب پرهیز از افتادن در مسائل حاشیه ای است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که مردم و افکار عمومی پذیرای مسائل حاشیه ای نیست، اظهار داشت: صحبت ها و بگو مگوهایی که با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجماعی بسیار شده هیجان آفرینی کاذب ایجاد می کند و نه تنها هیچ نفعی ندارد و مشکلی را حل نمی کند بلکه سبب سوء استفاده دشمنان در کمین می شود.

وی ادامه داد: در این بگو مگوهای سیاسی و حاشیه ای حرمت ها ریخته، تهمت ها و دروغ ها زیاد، امکانات و سرمایه های هدر رفته شود و اسرار نظام فاش می شود، در این منازعات جامعه چند قطبی می شود، برای اعتلای کشور، حفظ نظام و یأس دشمنان باید به مواردی توجه داشت.

آیت الله سعیدی با بیان این که انتقاد ها و بیان نقطه ضعف های مسؤولان به جای طرح در تریبون ها باید به خود آن ها تذکر داده شود، ابراز داشت: مسؤولان نظام باید با سعه صدر به انتقادها احترام بگذارند و اجازه ندهند که بحث ها کوچه و خیابانی شود.

وی با تأکید بر این که مسؤولان هرگز نباید به دشمن اعتماد کنند، عنوان کرد: لزوم بی اعتمادی به دشمن هم ریشه قرآنی دارد و هم تجربه چندین ساله ثابت کرده است؛ خداوند می فرمایند به دشمنان من و خودتان اعتماد نکنید، در بخش دیگری ازاین آیه می فرماید چرا پنهانی با دشمنان رابطه دوستی برقرار می کنید.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد:  قرآن می فرماید که دشمن می خواهد مسلمانان دست از دین و ارزش های خود بردارند و آنان را کافر کنند و سبک زندگی آن ها را در پیش بگیرند، افزون بر آموزه های قرآن تجربه نیز این موارد را ثابت کرده است.

وی اضافه کرد: نظر رهبر انقلاب این است که باید از بد حسابی آمریکا در قضیه برجام تجربه آموخت و فرمودند به وعده های هیچ یک از دولت های آمریکا نمی توان اعتماد کرد و نباید در برابر وعده های آنان اقدام نقد انجام داد که متأسفانه به این تذکر رهبر انقلاب توجه نشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که باید به راه حل رهبر معظم انقلاب در برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه عملی و جدی شود، گفت: باید به اقتصاد مقاومتی، توان نیروها و امکانات داخلی باید باور شده و نباید اینقدر به شرکت های خارجی میدان عمل و نفوذ داد.

وی افزود: از ابتذال و ولنگاری در فرهنگ به ویژه در زمینه عفاف باید پرهیز کرد، جامعه ای که فرهنگش مورد تهاجم غرب و بیگانه واقع شود در عرصه های دیگر نیز شکست می خورد، رهبر انقلاب در پیامی به مدال آوران المپیک به عنصر عفاف و حجاب توجه داشتند و فرمودند از بانوانی که در این عرصه جهانی با حفظ عفاف و حجاب خوش درخشیدند به ویژه از بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید قدردانی کردند؛ رهنمودهای رهبری باید مورد توجه دولت باشد.

آیت الله سعیدی با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: با قطعیت یافتن شکست جبهه تروریسم و پیروزی ارتش سوریه انسجام اردوگاه حامیان تروریست ها نیز به هم ریخته است، از جمله آن تغییر موضع 180 درجه ای ترکیه در قبال سوریه در همین راستا ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: پیش از این دولت ترکیه از حامیان اصلی و سرسخت شورشیان و تروریست ها در سوریه بود، البته این رفتار متعادل ترکیه سابقه دارد و نباید جانب احتیاط را از دست داد اما امیدواریم که این تحولات به نفع مردم سوریه و منطقه تمام شود و آرامش به مردم مسلمان و مظلوم سوریه بازگردد.

امام جمعه قم با اشاره به وضعیت یمن ابراز داشت: در کشور یمن هم شامل تحولات و پیشرفت های جدید در عرصه های سیاسی و نظامی هستیم، تشکیل شورای عالی سیاسی در یمن شکستی بزرگ و حیثیتی برای عربستان و عناصر مورد حمایت او در یمن بود، عربستان می خواست با کشتار مردم بی گناه یمن و تخریب زیرساخت های آنان مردم یمن را وادار به تسلیم کند اما پس از جنایت های بسیار نتیجه ای جز رسوایی و بی آبرویی برای عربستان وجود نداشته است.

وی عنوان کرد: در عراق نیز پیروزی های ارزشمندی نصیب ارتش و نیروهای مردمی شده و ان شاء الله با فتح موصل شاهد شکست سختی برای آمریکای جهانخوار و وهابیت تکفیری و داعشی های جنایتکار خواهیم بود.

منبع: رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com