کد خبر ۳۸۰۸۴ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
امیرآبادی مطرح کرد

انتقاد از نظر برخی مسؤولان درخصوص خدمات‌رسانی به مناطق مهاجرنشین قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی تصورشان این است که نباید به مناطق مهاجرپذیر قم رسیدگی کنیم تا کسی به این شهر مهاجرت نکند، در تمام مناطق قم مهاجر وجود دارد و باید توجه ویژه به مناطق محروم داشته باشیم تا توازن معقول در بین مناطق قم ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد امیرآبادی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مشکل تک شهرستانی بودن قم اظهار کرد: در دولت قبل در صدد بودیم دلیجان و محلات به قم اضافه شوند و این کار پیش رفت تا جایی که رئیس جمهور قصد اعلام این مسأله را داشت اما به دلایلی منتفی شد تا جایی که فرصت دولت به اتمام رسید.

وی با اشاره ه مصوبه دولت درخصوص توقف تقسیمات کشوری خاطرنشان کرد: دولت جدید در نخستین گام در مصوبه‌ای تقسیمات کشوری را متوقف کرد که خلاف قانون مجلس هم بود و اخیراً با پیگیری مجلس این مصوبه باطل شد و ما هنوز پیگیر این مسأله هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان اراک با انتقال شهرهای محلات و دلیجان به قم مخالف هستند، افزود: با این حال نمایندگان محلات و دلیجان موافق انتقال این دو شهر به قم هستند که پیگیری لازم درخصوص نتیجه بخش شدن این مساله در حال انجام است.

وی گفت: پیشنهاد جدیدی هم در این مورد ارائه شده که دو شهر از استان‌های همجوار استان مرکزی به آن اضافه شود و دو شهر محلات و دلیجان هم به قم اضافه شود و این با وجود پیگیری نمایندگان نیازمند عزم دولت است، چراکه این مسائل بیشتر در حیطه اختیارات دولت‌هاست.

امیرآبادی با اشاره به مشکلاتی که به دلیل تک شهرستانی بودن برای کارمندان و مردم قم ایجاد شده است، افزود: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، در صدد هستیم ساختار دستگاه‌های اجرایی قم بررسی مجدد شود و سعی داریم درجه‌بندی دستگاه‌های اداری را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه در این زمینه چند مورد از ادارات استان از جمله نیروی انتظامی ارتقاء درجه پیدا کرده‌اند، افزود: پیگیر ارتقای جایگاه مابقی ادارات استان نیز هستیم، چرا که وضعیت عملکرد کارکنان ادارات در استان قم با شهرهای هم سطح آن بسیار متفاوت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینی و مهاجرپذیری در قم گفت: برخی تصورشان این است که نباید به مناطق مهاجرپذیر قم رسیدگی کنیم تا کسی به این شهر مهاجرت نکند.

وی با اشاره به نظر برخی مدیران برای فعالیت‌های خدماتی در بخش‌های مختلف شهر تصریح کرد: به تازگی مرکز نگهداری معتادان در منطقه شیخ آباد راه اندازی شده است، من از این مرکز بازدید کردم و مسوولان مرتبط را خواستم و گفتم اگر این مرکز در مناطق مرفه قم بود شما دیگر می‌توانستید در قم کار کنید.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: هر کدام از ما هر چقدر توان داریم باید به کار ببندیم تا این مرکز جابه‌جا شود، چه کسی می‌پذیرد این مرکز در یک منطقه مسکونی باشد، در دو منطقه محروم آذر و شیخ آباد این مراکز شکل گرفته و باید تجدیدنظر شود.

وی با تاکید بر اینکه در تمام مناطق قم مهاجر وجود دارد، گفت: باید توجه ویژه به مناطق محروم داشته باشیم و توازن معقول در بین مناطق قم ایجاد شود تا هرکس به اندازه خود از امکانات در محله و منطقه خود بهره ببرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید هر منطقه به اندازه خود آباد شود تا مردم برای تأمین نیازهای خود مجبور به رجوع به مناطق دیگر نباشند.

وی با تاکید بر رسیدگی شایسته و تقویت امکانات و زیرساخت‌های خدمات در مناطق محروم شهر گفت: اگر به مناطق محروم شهر نرسیم، مناطق برخوردار شهر امنیت نخواهند داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com