کد خبر ۳۸۱۰۲ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۱
در راستای اقتصاد مقاومتی؛

تقاضای جالب قمی ها از بازاریان+تصاویر

یکی از بازاریان قدیمی قم اظهار داشت: چند وقتی می شود مردم در خصوص ایرانی بودن اجناس از ما سوال می کنند که برایم بسیار جالب است زیرا پیش از این همواره برای مردم جنس خارجی اولویت داشت اما در این مدت ذائقه مردم تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جهان معاصر سالها است به این نتیجه رسیده است که برای تحقق هر مسئله اقتصادی و سیاسی و...ابتدا باید فرهنگ آن مسئله و موضوع درجامعه مدنظر مطرح شود تا به راحتی به ان به اهداف تعریف شده در بعد سیاسی و اقتصادی دست یافت.

مسئله اقتصاد مقاومتی هم  با درایت رهبری سالهاست مطرح شده است مسئله ای که بدون شک باید در ابتدا فرهنگ آن در جامعه تعریف و پیاده می شد اگر مسئولین بلافاصله بعد از مطرح شدن این مسئله ابتدا به فرهنگ سازی آن در جامعه می پرداختند بسیاری از مسیر اقتصاد مقاومتی طی شده بود.

سالها بود در کشور خرید کالای خارجی تبدیل به یک ارزش شده بود حتی اگر در موردی کیفیت این کالا ها به مراتب کمتر از کیفیت کالاهای داخلی بود به دلیل جو حاکم بر فرهنگ جامعه برچسب غیر وطنی اولویت داشت اما در این چند سال اخیر که رهبر معظم انقلاب بارها  دغدغه خود برای اقتصاد مقاومتی و کالای داخلی را مطرح کردند فرهنگ خرید کالای داخلی نیز کم کم در حال گسترش است.

وقتی مسئله خرید کالای ایرانی مطرح است به این معنی است که جوان ایرانی بیکار نماند و مشکلات معیشتی و ازدواج نداشته باشد زیرا مردم با خرید محصولات تولیدی شده توسط هموطنان خود که همان فرزندان و اقوام و نزدیکان خودشان هستند در چندین مرتبه جلوتر مشکلات آنها را نیز رفع می کنند.

 

در این میان انتظار از قشر مذهبی و فرهیخته جامعه بیشتر است زیرا قشر مذهبی جهاد امروز خود را خرید کالای داخلی می داند که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن بارها امر فرمودند.

در همین راستا آریا الستی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان با پیشگامی نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی ستون و پایه اصلی اقتصاد مقاومتی است.

همچنین حجت الاسلام سید محمد واعظ موسوی رئیس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با اشاره به اینکه زندگی اقتصادی علما و روحانیت به عنوان نماد دینی مردم مورد توجه بوده است، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه روحانیت در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد و تبیین برنامه‌های ترویجی- تبلیغی است.

البته در کنار این فرهنگ سازی باید تولید کنندگان نیز نسبت به بالا بردن کیفیت محصولات خود دغدغه داشته باشند، پیش از این کمتر شنیده می شد که خریداری از فروشنده سوال کند" این کالا ایرانی است" اما این روزها با سر زدن به مغازه ها می توان از نزدیک مشاهده کرد که مردم به دنبال کالای ایرانی هستند حتی فروشنده هانیز در این زمینه پیش دستی کرده و پشت ویترین مغازه ها با نسب نوشته هایی اعلام می کنند که اجناس داخل فروشگاه آنها کاملا ایرانی است.

یکی از بازاریان قم که تنها20 درصد اجناس فروشگاه وی ایرانی بود در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: چند وقتی است خریداران این سوال که این کالا ایرانی است را مطرح می کنندو عکس گذشته مشتاق خرید کالاهای ایرانی هستند که برای من بسیار جالب است اگر مطمعنم شویم که مردم واقعا کالای ایرانی را ترجیح می دهند ما هم سعی می کنیم در فروشگاه خود اجناس ایرانی بیشتری  عرضه کنیم.

با فرهنگ سازی در اقتصاد مقاومتی  دیگر نیاز نیست اجناس با کیفیت ایرانی تنها به خاطر محبوبیت دروغین اجناس خارجی با برچسب های "خارجی" به فروش برسد زیرا تقویت اقتصاد مقاومتی سبب استقلال و اعتلای شخصیت ملی ودینی مردم خواهد شد  مسئله ای که مردم به آن رسیده اند.

منبع:ثامن

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com