کد خبر ۳۸۱۰۴ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
وضعیت پروژه مترو در قم ؛

از نگاه ویژه شهردار قم تا پیشرفت پروژه در ایستگاه شهید مطهری

شهردار قم با اعلام اینکه وارد شدن 4 رام قطار می تواند نیاز قم را برای 5 سال آینده برطرف کند ، این صحبت ها در حالی بیان می شود که خط A قطار شهری قم از سال 90 وارد فاز اجرایی شد و برخلاف پیش بینی های اولیه سرعت پیشرفت پروژه بسیار کند بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، " پروژه خط دوم مترو فعال شده و در سفر اخیر وزیر اقتصاد به چین تدابیری در جهت تامین فایناس برای اجرای این پروژه اندیشیده شده است." این بخشی از صحبت های سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در خصوص پروژه مترو قم است که این روزها به نظر می آید شهردار قم توجه ویژه ای به آن دارد و بهره برداری و پیشرفت سریع این پروژه در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.

این خط مترو به طول 14 و هشت‌دهم کیلومتر و تعداد 14 ایستگاه از مسجد مقدس جمکران شروع‌شده و با طی مسیر میدان انتظار، میدان بقیة‌الله، بلوار خلیج‌فارس، میدان ولیعصر، خیابان شهید دل آذر، میدان پلیس، میدان میرزای قمی، تقاطع عمار یاسر، عبور از زیر رودخانه، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیِه، خیابان امامزاده ابراهیم و میدان کشاورز به قلعه کامکار ختم می‌شود.

احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز  با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو در قم همچنان برقرار است، می گوید : مجمع نمایندگان از شهردار خواسته‌اند که دستگاه TBM که خط یک را تمام کرد مشغول حفاری خط دوم شود و باید پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

این در حالی است که این روزها فعالیت این پروژه در یکی از اصلی ترین ایستگاه های خود که میدان شهید مطهری می باشد، دارای روند قابل قبولی است به طوری که می توان امیدوار بود که این ایستگاه نسبت به سایر ایستگاه ها در مدت زمان کمتری تکمیل شود.

نظر متفاوت مردم با مسئولان

هر چند که این پروژه شاهد پیشرفت های محسوس و البته قابل قبول تری نسبت به گذشته است اما با این وجود مردم نگاه منفی به این پروژه دارند.

حسین یکی از کسبه محل در گفتگو با خبرنگا ما ، با انتقاد از روند کند پیشرفت پروژه های استان، می گوید: مسئولان شهری در خصوص کلنگ زنی و بستن خیابان ها خوب عمل می کنند اما درتکمیل و بهره برداری از پروژه ها کاملا برعکس عمل می کنند.

وی ادامه داد: این که مترو در قم راه اندازی می شود ، به خودی خود باعث افتخار شهرمان است اما این که چه زمانی راه اندازی می شود مهم است که به نظر بعید است به این زودی ها شاهد بهره براری از آن باشیم.

علی راننده تاکسی نیز به خبرنگار ما گفت: من به شما اطمینان می دهم که این پروژه هم به مانند منوریل و تقاطع 15 خرداد با مشکل مواجه می شود و مسئولان برخلاف وعده هایشان نمی توانند به این زودی ها این پروژه را به بهره برداری برسانند.

وی ادامه داد: در همین بلوار زائر سال ها است که ستون های منوریل بنا شده اما این که چه زمانی قطار از روی آن عبور خواهد کرد باید سال ها منتظر بمانیم.

منبع: قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com