کد خبر ۳۸۱۷۲ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

کلید حل مشکلات تبعیت از اهل بیت(ع) است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ کلید حل بسیاری از مشکلات در تبعیت از اهل بیت(ع) است و باید روی این مساله کار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره امام سجاد(ع)‌ با اشاره به این کنگره اظهار کرد:‌ هر سال که می‌گذرد،‌ آثار این برنامه بزرگ را ما مشاهده می‌کنیم،‌ بحث امامت بزرگ‌ترین و محوری‌ترین سرمایه مذهب تشیع،‌ دین اسلام و بشریت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ ما برای سعادت خودمان در کنار قرآن کریم به دنبال کسب معرفت از امامت هستیم و بدون این‌ها نمی‌توانیم که راه سعادت را پیدا کنیم و صدها برهان برای اثبات این مساله وجود دارد، حتی کسانی که اهل بیت(ع)‌ را به عنوان امام قبول نکردند، به این مطلب می‌رسند که کلید حل بسیاری از مشکلات در تبعیت از اهل بیت(ع) است و باید روی این مساله کار شود.

وی در خصوص شیوه معرفی اهل بیت(ع) تصریح کرد‌:‌ در کلام ائمه معصومین(ع) آمده است که بیان فضایل اهل بیت(ع) برای همه اشخاص میسور نیست،‌ به عنوان مثال ولایت تکوینی اهل بیت(ع)‌ یک مساله مسلم است،‌ اما همه اشخاص توان درک آن را ندارند و ما به جای آن باید محاسن کلام اهل بیت(ع) را برای مردم بیان کنیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به مقبولیت اهل بیت(ع) اظهار کرد: ‌ما باید کلمات مقبول ائمه معصومین(ع)‌ را بیان کنیم و مطالبی را بگوییم که همه مردم امکان درک آن را داشته باشند،‌ ابن ابی الحدید یک دانشمند اهل سنت بود، اما می‌گفت که من یک خطبه نهج البلاغه را هزار بار خواندم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کلام امیرالمؤمنین(ع)‌ که 1400 سال پیش بیان شد،‌ با فطرت انسان امروزی هم سازگار است، اهل بیت(ع) کلامی را نگفتند که خلاف آن ثابت شود و برای حل مشکلات بشر باید از کلمات اهل بیت(ع) استفاده کنیم که این کار مقبولی است.

وی در خصوص کتاب صحیفه سجادیه تصریح کرد:‌ صحیفه کتابی است که هر شیعه‌ای باید در سجاده خود آن را داشته باشد،‌ ولی ظرفیت امام سجاد(ع) چیزی فوق این کتاب است،‌ ما باید روایات این امام را در خصوص مسائلی که امروزه بشر با آن مواجه است، استخراج کنیم،‌ امام سجاد(ع) روایات بسیاری در خصوص بحث‌های اخلاقی،‌ راز و نیاز و مسائلی که به درد بشر امروز می‌خورد،‌ دارند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به راه رسیدن به سعادت اظهار کرد:‌ ما کلید سعادت را در امامت می‌بینیم، اگر فردی به اهل بیت(ع) تمسک بجوید،‌ قطعاً رستگار می‌شود، رهبر معظم انقلاب اخیراً سیاست‌های خانواده را ابلاغ کردند، باید در کنگره امام سجاد(ع)،‌ روی مسائلی که این امام در خصوص خانواده بیان کردند،‌ کار شود و این مطالب به جامعه عرضه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: هدف امامت، سعادت بشریت بود،‌ اتصال به اهل بیت(ع) اتصال به خداوند است، ما باید به کسانی که اهل بیت(ع) را به عنوان امام قبول ندارند،‌ بگوییم که شما ائمه معصومین(ع)‌ را به عنوان انسان‌های کامل قبول کنید.

وی در خصوص جایگاه اهل بیت(ع)‌ تصریح کرد:‌ ائمه معصومین(ع) انسان‌های کاملی بودند،‌ آن‌ها عالم‌ترین و باتقواترین انسان‌ها هستند و ما باید روی این عنوان اهل بیت(ع) کار کنیم،‌ قدم شما در برگزاری کنگره امام سجاد(ع) قدم بزرگی بود و ما از مردم توقع داریم که روی بحث امامت بیشتر کار کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به مستقل بودن کنگره امام سجاد(ع)‌ خاطرنشان کرد:‌ اینکه این کنگره دولتی نیست و به صورت مستقل برگزار می‌شود، کار خوبی است و قطعاً اعضای برگزارکننده کنگره امام سجاد(ع) به نتایج خوبی خواهند رسید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com