کد خبر ۳۸۲۱۴ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
آیت‌الله اراکی مطرح کرد

رژیم بحرین در سراشیبی سقوط/ صبر، رمز پیروزی انقلاب‌های مردمی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جنایات و تندروی‌های آل خلیفه به حمایت‌های رژیم سعودی به ویژه در تعرض به ساحت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رژیم بحرین را در سرازیری فروپاشی و سقوط قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محسن اراکی در تجمع طلاب بحرینی حوزه علمیه در حمایت از «شیخ عیسی قاسم» اظهار کرد: این روحانی مجاهد، مبارز و استکبار ستیز، اسوه مقاومت و رشادت ملت مظلوم بحرین است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه شیخ احمد عیسی قاسم اسوه صبر و مقاومت است، افزود: ما امروز گردهم آمده‌ایم تا نکوداشت شخصیتی عالم و بزرگ را در امور جهادی و علمی ارج نهیم؛ وقتی به کتاب خدا مراجعه کنیم، می‌بینیم، همواره دو ستون مهم برای انقلاب‌های تاریخ وجود داشته که یکی حضور عالمان به عنوان وارثان پیامبر و دیگری حضور رهبرانی که اسوه صبر و علم هستند.

این استاد حوزه ادامه داد:‌ مردم دنباله‌رو رهبران هستند؛ پس آنان نباید بدون اندیشه باشند و در این راستا صبر و اندیشمند بودن مسلمانان می‌تواند سبب روشنگری جوامع باشد.

نویسنده کتاب «نگاهی به رسالت و امامت»، افزود: رهبر الهی همواره دیدگاه عاقلانه‌ای دارد و با بصیرت، جامعه خود را رهبری کرده و به نفع ملت خود گام برمی‌دارد. وقتی درباره شیخ عیسی قاسم سخن می‌گوییم باید بدانیم ایشان فقیهی است که همواره به نفع مردم خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند بدون بصیرت و روشنفکری پرچم اسلام را برافراشته نگه دارد، گفت: رهبر باید برای برپا بودن اسلام صبر داشته باشد؛ مقاومت همواره نشانه صبر و بصیرت است و کسی که صبر می‌کند، پیروزی از آن اوست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اذعان کرد: ‌صبر ستون مهم قیام‌های الهی بوده و از تقوایی می‌آید که حاصل پرهیزگاری است.

آیت‌الله اراکی صبر را برای بحران موجود در جهان اسلام کارساز دانست و گفت: مردم یمن با صبر، مقاومت و پشتیبانی از رهبر خود همواره به صورت مستحکم ایستاده‌اند و امروز بحرین نیز الگویی دیگر برای جهانیان است.

وی تصریح کرد: رهبرانی می‌توانند در راستای ترویج مفاهیم اسلامی موفق باشند که آینده‌نگری خوبی داشته و در وقت مناسب بتوانند تصمیمات مناسبی بگیرند؛ نداشتن تقوا، بصیرت و پیمان‌شکنی نتیجه سرافکندگی و ضلالت ملت‌ها شده و در مقابل رهبران الهی همواره بصیرت، استحکام و وفای پیمان و عهد و اطاعت الهی دارند.

نویسنده کتاب «گفتمان بیداری اسلامی»، بیان کرد: شیخ عیسی قاسم مصداقی بارز برای احیاء شعائر الهی است و ایشان هدایت‌گر و هادی افراد هستند؛ ما با برپایی مراسم سیدالشهدا صبر، مقاومت و ایستادگی را یاد می‌گیریم که امام حسین(ع) مصداق تمام این‌ها است.

وی با اشاره به اینکه با مقاومت و صبر است که راه امام حسین (ع) احیا می‌شود، اظهار کرد: شیخ عیسی قاسم یک نماینده در راستای صبر و مقاومت است و ما شک نداریم که این صبر به پیروزی می‌رسد و ما از ایشان و ملت بحرین حمایت کرده و به آنان می‌گوییم که پیروزی نزدیک است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: جنایات و تندروی‌های آل خلیفه به حمایت‌های رژیم سعودی به ویژه در تعرض به ساحت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رژیم بحرین را در سراشیبی سقوط قرار داده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com