کد خبر ۳۴۴۴۸ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب:وحدت اسلامی یکی از پیام های مهم انقلاب امام خمینی(ره) بود

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وحدت اسلامی درجهت مبارزه با دشمنان یکی از پیام های مهم انقلاب امام خمینی(ره) بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله محسن اراکی عصر ديروز در همایش عصر امام خمینی (ره) تحولات جهانی، تهدیدها و راهکارها در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور بانوان مبلغ، گفت:چالش های گسترده ای روبروی مبلغان و دلسوختگان جامعه و مذهب و ملت قرار دارد و آن چالش پراکندگی و جنگ داخلی و خصومت میان گروه ها و گرایش ها در درون جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن توسط رهبر معظم انقلاب، امید دشمنان را در شکست جامعه اسلامی گرفت چرا که بعد از انقلاب شاهد فراگیری جنبش بیداری اسلامی در شرق و غرب بودیم و پس از سرنگونی رژیم پهلوی بسیاری از رژیم های ستمگر و استبدادی همچون صدام و حسنی مبارک و قذافی نیز با خیزش اسلامی سرنگون شد.

وی خاطرنشان کرد:در اروپا نیز یک خیزش اسلامی در میان جوانان شکل گرفت و آنها پرچم دار اسلام خواهی شدند در این راستا بسیاری از برنامه های دشمن بر هم ریخت و تعداد مساجد در اروپا و آمریکا ده برابر شد در حالی که آنها تصور می کردند هویت اسلامی در فرهنگ غربی ذوب خواهد شد اما این گونه نشد.

آیت الله اراکی اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی شعار وحدت را فریاد زد و اگر امت اسلامی با هم متحد و یکپارچه می شدند قدرت جهانی شکل بر مبنای اسلام و ارزش های قرآن شکل می گرفت و به قدرت جهانی اول تبدیل می شد و کشورهای اسلامی از نظر اقتصادی و سیاسی اول می شدند اما وقتی دشمنان این گونه دیدند در صدد ایجاد تفرقه بر آمدند.

وی در مورد معنای وحدت ادامه داد: بسیاری از مسلمانان هنوز معنای وحدت را درک نکرده اند وحدت بدان معنا نیست که شیعه و سنی دست از عقاید خود بردارند بلکه تکیه بر نقاط مشترک در اسلام معنای وحدت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد: بسیاری از علما در جهان اسلام پرچم دار وحدت هستند آنها می گویند ما نقاط اشتراک زیادی را با اهل سنت داریم و حتی در برخی از مسائل همچون دشمن واحد با اسرائیل نیز تقاط مشترک داریم پس چرا بر مبنای این نقاط به وحدت نرسیم.

وی گفت: اختلاف ها را می توان در دانشگاه‎ها مورد بحث قرار داد اگر جوامع اسلامی بر سر مشترکات یکی شوند و تعامل کنند و محدودیت های تجاری را برداریم و دست از خصومت ها بکشیم و یک دل به قدرت عظیمی دست خواهیم یافت و این به ضرر دشمنان اسلام است.

آیت الله اراکی یادآور شد: دشمنان اسلام با وحدت دشمن هستند هر کس با وحدت مسلمین مخالف است بی شک از دشمنان اسلام است ما جهان را به این وحدت دعوت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم و دین اسلام و اهل بیت(ع) بر وحدت میان مسلمین تاکید دارد تا به جامعه ای امت واحده برسیم یکپارچگی جامعه اسلامی اهمیت زیادی دارد اهل بیت(ع) خود دایه دار ولایت بودند تا وحدت جامعه اسلامی خدشه دار نشود.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: تفرقه میان شیعه و سنی از سوی انگلیس و آمریکا آب می خورد ما اگر تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) ذا ببینیم دیگر جایی برای تفرقه نمی ماند.

آیت الله اراکی اظهار کرد: اگر راه تفرقه در پیش بگیریم جامعه از هم متلاشی می شود دشمن همواره بر طبل تفرقه می کوید چرا که وحدت را مخالف منافع خود می داند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com