کد خبر ۳۳۰۶۴ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
با حضور آیت‌الله اراکی

جشن پایان دوره عمومی طلاب جامعةالزهرا برگزار شد

جشن پایان دوره عمومی طلاب حضوری و غیرحضوری ایرانی و بین‌المللی جامعةالزهرا ظهر امروز با حضور آیت‌الله محسن اراکی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جشن پایان دوره عمومی طلاب حضوری و غیرحضوری ایرانی و بین‌المللی جامعةالزهرا ظهر امروز با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در حسینیه امام خمینی (ره) جامعةالزهرا برگزار شد.

این مراسم به منظور قدردانی و تجلیل از زحمات این طلاب برگزار شد تا ارتباط هر چه بیشتر با فارغ‌التحصیلان برقرار شود و بتوانند آموخته‌های خود را در مسیر استفاده عملی در سطح جامعه به کار گیرند.

 آیت‌الله محسن اراکی با بیان اینکه در قرآن دو نوع حیات ذکر شده است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید دوزخ برای کسانی آماده شده است که دل، گوش و چشم دارند ولی از آنها برای فهم و درک بهره نمی‌برند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: خداوند به بشر قوه تعقل داده، این قوه مانند کارخانه‌ای است که به مواد اولیه نیاز دارد تا با استفاده از این مواد کالای مورد استفاده بشر را تولید کند، از طریق چشم و گوش می‌توان مواد اولیه را دریافت کرد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد نیز در این مراسم خودسازی از جمله اولویت‌های زندگی هر انسان ذکر کرد و افزود: افراد برای اینکه بتوانند دیگران را موعظه و نصیحت کنند، ابتدا باید نسبت به ساختن خود اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عالم بی‌عمل از جایگاه پایینی برخوردار است،‌ باید کاری کرد که علم در افراد تاثیر داشته باشد، با توجه به تاثیری که عالمان دارند، می‌توان بیان کرد که عالمان بی‌عمل عامل به وجود آمدن فسادها هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com