کد خبر ۳۸۲۵۸ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
آیت‌الله عابدی:

حوزه باید پاسخگوی سؤالات مرتبط با جهاد باشد

رئیس مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزه باید پاسخگوی سوالات مرتبط با جهاد باشد، گفت: حزب‌الله لبنان اکنون در مقابل دشمن استکباری به شیوه مطلوبی ایستادگی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله احمد عابدی پیش از ظهر امروز در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد که در تالار همایش مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار شد، به ویژگی‌های افراد مجاهد در راه خداوند متعال اشاره و اظهار کرد: بر اساس روایات هر فردی که اهل جهاد نباشد، مومن نیست.

وی با بیان اینکه جهاد هم‌تراز با توحید، نبوت و ایمان است، اضافه کرد: برگزاری این سمینار مقدمه‌ای برای راه‌اندازی رشته تخصصی تبلیغ فرهنگ جهاد است؛ در راستای نهادینه شدن فرهنگ جهاد و شهادت رسالت‌های مشخصی بر عهده قشر روحانیت قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه از اختصاص بیش از 600 آیه قرآن در مورد جهاد و شهادت یاد کرد و گفت: اینکه 500 آیه قرآن به موضوع‌های فقهی در قرآن کریم اختصاص داده شده است نشان می‌دهد که قرآن کریم برای موضوع جهاد نسبت به مباحث مختلف فقهی اهمیت بیشتری قائل شده است.

وی با تأکید بر اینکه زیباترین خطبه‌های حضرت علی(ع) و پیامبر اسلام(ص) در جنگ‌ها خوانده شده است، مطرح کرد: میدان جهاد برترین بستر برای انتقال آموزه‌های دینی بوده است.

عابدی تبیین مباحث شرعی جهاد را از رسالت‌های روحانیون برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی‌های گسترده‌ای داشته و اکنون در جنگ‌های مختلف منطقه به خوبی درحال درخشیدن است چرا که حضور در جنگ‌های کنونی منطقه از حضور در هشت سال دفاع مقدس برای روحانیت ضرورت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه سوریه یکی از برترین ارتش‌های منطقه را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: فرمانده نظامی نمی‌تواند بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مباحث جهاد را انجام دهد به همین علت باید روحانیون در کنار فرماندهان نظامی به رسالت‌های خود عمل کنند.

رئیس مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزه باید پاسخگوی سوالات مرتبط با جهاد باشد، عنوان کرد: حزب‌الله لبنان اکنون در مقابل دشمن استکباری به شیوه مطلوبی ایستادگی کرده است.

وی از خطبه‌های برجسته نهج‌البلاغه در مورد تشریح اهمیت جهاد یاد کرد و افزود: مردم به بیداری روحانیت و مسؤولان امیدوار هستند به همین علت نگاه مثبتی به عملکرد نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف دارند.

عابدی با تأکید بر اینکه اسلام‌هراسی به صورت ویژه مورد توجه استکبار قرار گرفته است، مطرح کرد: دشمن طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از راهکارهای مختلف برای تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی گام برداشته اما تاکنون نتوانسته به اهداف مورد نظر برسد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com