کد خبر ۳۸۲۹۰ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹
دبیر هیأت هندبال استان قم خبر داد:

حضور 2 تیم قمی در مرحله نهایی هندبال قهرمانی کشور

دبیر هیأت هندبال استان قم از حضور دو تیم آماده و با انگیزه از این استان در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی هندبال رده سنی جوانان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مهدی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: با برگزاری دیدارهای مرحله مقدماتی مسابقات فصل 1395 هندبال قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف، در رده جوانان تیم‌های دختران و پسران قم موفق به کسب مجوز حضور در مرحله نهایی شده‌اند.

وی ادامه داد: بازی‌های مرحله مقدماتی هندبال قهرمانی کشور در هر دو بخش دختران و پسران با حضور نمایندگان استان‌های مختلف در هشت منطقه کشور به انجام رسید و در نهایت از هر منطقه یا گروه دو تیم مجوز حضور در مرحله نهایی بازی‌ها را به دست آورد.

دبیر هیأت هندبال استان قم بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون هندبال، امسال میزبانی دیدارهای مرحله مقدماتی در هندبال پسران و دختران جوان منطقه دو کشور را بر عهده داشتیم و خوشبختانه بازی‌ها با کیفیت مطلوب و در سطحی بالا از نظر فنی به انجام رسید و تیم‌های برتر خود را شناخت.

وی یاد آور شد: در بازی‌های هندبال قهرمانی دختران منطقه دو کشور تعداد هفت تیم و در رقابت‌های هندبال قهرمانی پسران این منطقه تعداد چهار تیم به میزبانی هیأت هندبال استان قم با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت از هر منطقه دو تیم راهی مرحله نهایی شد.

رضایی بیان کرد: تیم هندبال دختران رده سنی جوانان قم با نام هدف‌پویان جوان در این دوره از مسابقات به میدان رفت و در حالی که جمعی از بهترین‌های حال حاضر هندبال بانوان قم، نفراتی که سابقه حضور در لیگ برتر هندبال ایران را نیز دارند به میدان رفته بود، با کسب رتبه دوم به مرحله نهایی رسید.

وی خاطرنشان کرد: تیم هندبال دختران هدف‌پویان جوان قم در مراحل مقدماتی و نیمه نهایی سه پیروزی بسیار خوب در مقابل حریفان خود کسب کرد و در دیدار نهایی به مصاف تیم هندبال دختران هیأت البرز رقیب همیشگی خود در مسابقات رده‌های سنی پایه کشور رفت و با اختلاف یک گل این بازی را در سالن چند منظوره مجموعه تفریحی ورزشی نرگس قم واگذار کرد تا با کسب مقام نایب‌قهرمانی به جمع تیم‌های برتر برود.

دبیر هیأت هندبال استان قم اضافه کرد: سپس نوبت به میزبانی هیأت قم از تیم‌های شرکت کننده در منطقه دو هندبال قهرمانی پسران جوان ایران رسید و تیم ما با رقبای خود به شکل دوره‌ای به رقابت پرداخت و در نهایت جواز صعود به مرحله نهایی این بازی‌ها را همانند تیم دختران به دست آورد.

وی یاد آور شد: تیم پسران هیأت هندبال قم در این بازی‌ها توانست تیم‌های(ب) قم و نیروی زمینی تهران را شکست بدهد و با تیم هیأت قزوین نیز به تساوی رسید تا با کسب پنج امتیاز از سه مسابقه به عنوان صدرنشین منطقه دو ایران راهی مرحله پایانی این بازی‌ها شود.

رضایی با اشاره به تقویم سال جاری فدراسیون هندبال ایران از مشخص شدن زمان برگزاری بازی‌های مرحله نهایی هندبال دختران و پسران جوان ایران خبر داد و اظهار کرد: این بازی‌ها در آذر ماه برگزار می‌شود تا قهرمانان ایران در سال 1395 را معرفی کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com