کد خبر ۳۸۳۳۷ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

اخلاق‌مداری و انتقال آن به مخاطب مهم‌ترین رسالت بازیگران است

کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: از آنجا که مهم‌ترین عنصری که یک بازیگر در اختیار دارد باور است پس باید اخلاق در او نهادینه شود، چرا که بازیگران معلمانی هستند که باورهای خود را به جامعه منتقل می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، سومین کارگاه نمایش جشنواره «اولین تجربه» با حضور کوروش زارعی کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در قم برگزار شد.

زارعی در این کارگاه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل دوره‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌هایی از این دست گفت: برگزاری این‌گونه فعالیت‌ها زمینه‌ساز آینده بهتر برای تئاتر و حضور هنرمندان با انگیزه در جریان تئاتر استان قم و کشور است.

وی اخلاق و اخلاق‌مداری را نخستین شرط بازیگری دانست و گفت: زمانی که بازیگر رسالت تجلی انسان را در صحنه نمایش به عهده دارد و مهمترین هدف ترسیم شده برای انسان که پیامبران و ائمه(ع) نیز بر آن مامور شدند مکارم الاخلاق است، اخلاق و انتقال آن مهمترین کار بازیگر می‌شود.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: بر اساس لزوم باورمندی در بازیگر، اخلاق باید در او به باور تبدیل شود. از آنجا که مهمترین عنصری که یک بازیگر در اختیار دارد باور است پس باید اخلاق در او نهادینه شود. در واقع بازیگران معلمانی هستند که باورهای خود را به جامعه منتقل می‌کنند.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین رابطه بازیگر و کارگردان پرداخت و گفت: کارگردان واقعی باید یک اندیشمند باشد، یعنی فردی که دارای تز و اندیشه فردی است. از طرفی بازیگر فردی است که مجسم کننده اندیشه کارگردان است. بازیگر جلوه‌گر تمام فعالیت‌های انجام شده در تئاتر از نویسنده و کارگردان تا طراحان صحنه و نور و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب بازیگر باید در خدمت کارگردان و اثر باشد. این به معنای سرسپردگی نیست بلکه باید رابطه بازیگر و کارگردان رابطه مرید و مرادی باشد. چرا که در این رابطه تنگاتنگ است که افکار کارگردان در اعمال بازیگر بر روی صحنه به مخاطب منتقل می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com