کد خبر ۳۸۴۳۱ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
صبح امروز

آیت‌الله مکارم شیرازی در سرشماری اینترنتی شرکت کرد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در حاشیه دیدار با امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، در سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن سال 95 شرکت کرد.

رئیس مرکز آمار ایران در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اینکه مشارکت 35 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: تاکنون میانگین کشوری ثبت‌نام اینترنتی به هفت درصد رسیده اما این آمار در استان قم 8.5 درصد است و با توجه به ضریب بالای نفوذ اینترنت برای استان قم پیش‌بینی مشارکت 47 درصدی مردم را کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آمار هشت مرحله مختلف را برای استخراج اطلاعات خود در دستور کار قرار می‌دهد اما برخی با نگاه به وضعیت سطحی جامعه آمارهایی را ارائه می‌دهند که اهداف مشخص داشته و از واقعیت‌ها دور است.

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه آمارگران و آماردهندگان باید آموزش‌های لازم را سپری کنند، مطرح کرد: آمارگیران باید آگاه شوند که خلاف در آمارگیری خیانت و این خیانت حرام است؛ مشکلات جامعه اسلامی درست و نادرست باید برای صاحبان نظر و تفکر بیان شود.

وی یادآور شد: مردم باید نسبت به فواید آمار آگاه شوند درحالی که تاکنون به ضرورت آمار ایمان نداشته و باید ضرورت این موضوع برای آنها تشریح شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com