کد خبر ۳۱۷۴۱ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خبر داد

استفاده از فرم‌های الکترونیکی و ثبت اینترنتی اطلاعات در هشتمین مرحله سرشماری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از بکارگیری فرم‌های الکترونیکی و ثبت اینترنتی اطلاعات به صورت داوطلبانه توسط خانوارها در هشتمین مرحله از سرشماری کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی شاکر ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی نیازمند آمارهای دقیق است تصریح کرد: برای توزیع عادلانه منابع و خدمات، شناسایی وضعیت اجتماعی، پیش‌بینی برای توسعه و برنامه‌ریزی‌های گسترده استانی باید آمار مناسبی را در اختیار داشته باشیم.

وی از اجرای آزمایشی طرح سرشماری استان قم در منطقه فرهنگیان خبر داد و گفت: این مرحله از سرشماری از امروز آغاز شده است و سرشماری عمومی در ابتدای سال آینده انجام می‌شود که امیدواریم اصحاب رسانه بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های خود اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای مردم انجام دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: در هشتمین مرحله از سرشماری کشور شیوه این انجام این عملیات تغییر یافته است و از فرم‌های الکترونیکی به جای فرم‌های کاغذی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموران سرشماری از این پس از رایانه‌های همراه برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کنند مطرح کرد: این اقدام سبب افزایش سرعت جمع‌بندی اطلاعات می‌شود زیرا ماموران در پایان هر روز اطلاعات الکترونیکی خود را به منبع مشخصی ارسال می‌کنند.

شاکر با اعلام اینکه امسال بستر ثبت سرشماری اینترنتی نیز برای خانواده‌ها فراهم شده است، گفت: ثبت‌نام اینترنتی برای طرح آزمایشی سرشماری از 21 آبان‌ماه آغاز شده است و تا آذرماه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه از ارتباط‌های تلفنی نیز برای تکمیل اطلاعات خانواده‌ها استفاده می‌شود ادامه داد: در این مرحله از سرشماری فرم ثبت‌نام از 70 سئوال به 30 سئوال کاهش پیدا کرده است زیرا در این مرحله از سرشماری از دیگر سامانه‌های اطلاعاتی کشور نیز استفاده می‌شود.

شاکر با اشاره به اینکه در مرحله هشتم سرشماری کشور بروزرسانی نقشه‌های شهری و روستایی در دستور کار ماموران سرشماری قرار می‌گیرد تصریح کرد: از اطلاعاتی که خانواده‌ها در اختیار ماموران سرشماری قرار می‌دهند در مقیاس‌های خرد جغرافیایی استفاده می‌شود به همین علت امیدواریم مردم همیاری مناسبی در اجرای این طرح داشته باشند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم یادآور شد: برای اجرای سرشماری آزمایشی از اطلاعات خانواده‌های منطقه فرهنگیان، میناب ایلام، ترکمن قزوین و منطقه سه تهران استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اساس سرشماری خود اظهاری مردم است و پاسخ سئوالات بر اساس مستندات مکتوب می‌شود عنوان کرد: طبق سرشماری سال 91 جمعیت استان قم یک میلیون و 150 هزار نفر بوده که طبق پیش‌بینی‌ها اکنون به یک میلیون و 250 الی 260 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com