کد خبر ۳۸۴۶۷ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۷
با غلبه بر رقیب اهل کشور ترکیه

بادی فینالیست شد/ تنیس قم در آستانه کسب یک عنوان بین‌المللی

تنیس‌باز استان قم موفق به کسب مجوز حضور در دیدار نهایی مسابقات بخش دو نفره پیکارهای تنیس بین‌المللی 2016 جوانان جام جونیور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،روند موفقیت‌های ملی‌پوش جوان و آینده‌دار تنیس قم بعد از کسب مقام قهرمانی مسابقات جوانان زیر 18 سال ایران و رقابت‌های بین‌المللی ارومیه، این‌بار در پیکارهای تنیس رده سنی جوانان جام بین‌المللی جونیور ادامه پیدا کرد.

بدین‌ترتیب بادی که در کمتر از یک ماه اخیر دو موفقیت بزرگ در تنیس ایران یعنی مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های رده سنی زیر 18 سال تنیس کشور در گرگان و مقام نخست و عنوان قهرمانی جام بین‌المللی 2016 در ارومیه را به دست آورده، از آخرین حضور خود در رقابت‌های بین‌المللی جوانان جام جونیور در آستانه کسب یک عنوان قهرمانی ارزنده دیگر قرار گرفت.

در واقع این آخرین سال فعالیت تنیسور پرتوان استان قم در رده سنی جوانان این جام است و بادی که در شرایط رفتن به سن بزرگسالان قرار گرفته، قصد دارد با تمام انگیزه خود در این رقابت‌ها به مقام قهرمانی دست یابد و سهمیه تیم ملی در مسابقات دیویس کاپ آسیا را به دست بیاورد.

دارنده رتبه نخست و عنوان قهرمانی تنیس پسران زیر 18 سال ایران در سال جاری، در رقابت‌های بین‌المللی جوانان به دنبال کسب آخرین قهرمانی خود در این رده سنی و در این سطح بین‌المللی است و با عبور از سد حریفی از کشور هندوستان خود را به جمع هشت نفر برتر رساند.

بادی که دو بار طعم کسب عنوان نخست و مقام در مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان را چشیده در این رقابت‌ها با انگیزه به دست آوردن سومین قهرمانی متوالی خود فقط سه مسابقه دیگر در مراحل نیمه نهایی و فینال پیش‌رو داشت تا قهرمانی‌های خود را سه‌گانه کند اما این اتفاق با حذف در یک چهارم نهایی رخ نداد.

در شرایطی که مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان به میزبانی کشورمان و در آکادمی بین‌المللی تنیس استقلال برگزار می‌شود، چهره پرفروغ تنیس قم در یک چهارم نهایی برابر بورا سنگول از ترکیه با امتیازهای 7 بر 5 و 6 بر 3 به بورا سنگول از ترکیه باخت و نتوانست به نیمه نهایی برسد.

بادی که با کسب دو عنوان قهرمانی یکی از چهره‌های ماندگار ادوار مختلف این مسابقات محسوب می‌شود، سپس به ادامه رقابت خود در بخش دو نفره این پیکارها پرداخت و به اتفاق محمد بهروز کارگران با نتیجه دو بر صفر و با امتیازهای 6 بر 2 و 6 بر 4 تیم دوبل مرت آل‌کایا و بورا سنگول از ترکیه را از پیش رو برداشتند و خود را به فینال این رقابت‌ها رساندند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی بخش دو نفره مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان در تهران، تیم دوبل علی دوانی از بحرین و آرمین رستمی از ایران با حساب دو بر صفر و با امتیازهای 10 بر 5 و 7 بر 5 برابر تنها برد تیم دوبل امیرمحمد ادب‌جو از ایران و عثمان سویلر از ترکیه به برتری رسید و به فینال راه یافت.

بدین‌ترتیب تنیسور با استعداد استان قم یعنی امیرحسین بادی که بعد از این رقابت‌ها باید تمام حواس و توان خود را معطوف به رقابت‌های تیم ملی کشورمان در مسابقات دیویس کاپ آسیا کند، در دیدار نهایی بخش دوبل جام بین‌المللی جوانان در تهران به اتفاق محمدبهروز کارگران برای قهرمانی تلاش خواهد کرد تا یک موفقیت دیگر را در یک میدان معتبر بین‌المللی برای تنیس قم رقم بزند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com