کد خبر ۳۸۴۷۰ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷
رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر پخت و پز و توزیع نذورات در محرم

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در تلاش هستیم تا با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر روند پخت و توزیع مواد غذایی در هیئات مذهبی نظارت کامل داشته باشیم و از بروز بیماری و مسمومیت‌های غذایی پیش‌گیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مرتضی آقاحسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تبیین شرایط بهداشتی برای پخت و پز و توزیع غذا، چای و شربت در ایستگاه‌های صلواتی و هیئات مذهبی در ایام محرم پرداخت و اظهار کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده در تلاش هستیم تا با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر روند پخت و توزیع مواد غذایی در هیئات مذهبی نظارت کامل داشته باشیم تا از بروز بیماری و مسمومیت‌های غذایی پیش‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: به این منظور 9 تیم دو نفره از بازرسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تشکیل شده که بر اساس دستورالعمل‌ها به اماکن پخت و توزیع غذای نذری مراجعه کرده و بر سلامت مواد غذایی و نذورات تهیه شده نظارت خواهند داشت.

رئیس مرکز بهداشت استان قم رعایت تمام شرایط مورد نیاز برای پخت بهداشتی غذا و رعایت نکات بهداشتی برای توزیع چای و شربت در ایستگاه‌های صلواتی را امری ضروری عنوان کرد و گفت: افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند می‌بایست ضمن رعایت بهداشت فردی اقدام به اخذ کارت بهداشت کنند.

آقاحسنی استفاده از مواد خام بسته‌بندی شده و بهداشتی را ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از ملزومات پخت و پز استفاده از روغن نباتی است که در این زمینه نیز باید از روغن‌های دارای مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو با ترانس پایین استفاده کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com