کد خبر ۳۱۳۴۴ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۳
امروز برگزار می شود

آیین گشایش یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی

آیین گشایش یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی امروز ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه با حضور آیت الله اراکی در قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیرحمزه مهرابی، رییس دانشگاه علمی کاربردی استان قم، با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه گفت:یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی و کاربردی از امروز در شهر قم برگزار و تا پنج شنبه 23 مهرماه ادامه دارد این رقابت ها که در جوار مسجد مقدس جمکران میزبان قرآنیان است در مرحله مقدماتی با حضور 10 هزار و 650 نفر برگزار و اکنون در مرحله کشوری این رقابت ها شرکت کنندگان حضور دارند.

وی افزود: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی در 6 رشته ادبی، هنری، کتبی، پژوهشی، فناوری و شفاهی برگزار می شود که در بخش شفاهی رشته هایی همچون قرائت تحقیق،قرائت ترتیل، حفظ 5 جزء 15 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم پیش بینی شده است.

مهرابی تصریح کرد: در بخش هنری رشته های خوشنويسي، نقاشي، ‌نماهنگ، عكس،‌تذهيب، فیلم کوتاه، معرق، پویانمایی  طراحی پوستر با موضوع: قرآن و عترت، در بخش ادبی رشته های شعر و داستان نویسی در بخش فناوری رشته های نرم افزار و وبلاگ نویسی گنجانده شده است.

همچنین بخش پژوهشی شامل رشته هایی همچون مقاله قرآن و عترت  با موضوع قرآن و عترت - قرآن و عترت و سبک زندگی اسلامی - قرآن و عترت و علوم ، نقد و بررسی کتاب و تلخیص کتاب است.

وی عنوان کرد: آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت امروز دوشنبه 20 مهرماه با حضور امام جمعه قم، آیت الله اراکی و پیام آیات عظام تقلید برگزار می شود.

گفتنی نفرات اول تا سوم هر رشته به جشنواره ملی دانشگاه های سراسر کشور راه خواهند یافت بر همین اساس آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان روز پنج شنبه برگزار می شود.

منبع: شبستان

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com