کد خبر ۳۸۵۳۷ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴
امیرآبادی مطرح کرد

برگزاری نشستی با حضور مسؤولان ملی برای رفع تهدید ریزگردها

دبیر هیأت رئیسه مجلس گفت: باید برای رفع تهدید ریزگردها نشستی را با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، وزیران جهاد و نیرو در دفتر رئیس مجلس برگزار کنیم تا اعتبارات لازم در لایحه پیشنهادی بودجه 96 دولت به مجلس گنجانده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد امیرآبادی فراهانی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه ریزگردها مشکل جدیدی برای استان قم نیست، اظهار کرد: گسترش فضاهای سبز و پوشش‌های گیاهی راهکاری برای جلوگیری از گسترش این پدیده است.

وی با اشاره به اینکه زنگ خطر پدیده ریزگردها در گذشته به صدا درآمده است، اضافه کرد: دولت باید نسبت به این تهدید استان قم نگاه ملی داشته باشد و به مسؤولان استانی کمک کند چراکه این تهدید آسیب‌های مختلفی را برای برخی از استان‌های همجوار قم به دنبال دارد.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مقابله با ریزگردها را از اولویت‌های برنامه ششم توسعه برشمرد و تصریح کرد: ردیف بودجه در برنامه پنج ساله توسعه مطرح نمی‌شود اما در این برنامه افق و اهداف عملکرد بخش‌های مختلف دولت تعیین می‌شود، نماینده سازمان برنامه و بودجه در تدوین برنامه ششم توسعه به ریزگردها به عنوان یک موضوع اولویت‌دار نگاه کرده است.

وی از ارسال نامه‌ای به معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد تهدید ریزگردهای استان قم یاد کرد و گفت: کمیته‌ای توسط این سازمان به منظور بررسی وضعیت دریاچه نمک و کانون‌های تولید ریزگرد قم تشکیل اما با وجود نامه‌نگاری‌های انجام شده، گزارشی در مورد عملکرد این کمیته گزارش داده نشده است.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به ارسال نامه رئیس سازمان حافظت از محیط زیست به وزیر نیرو در مورد احقاق حق‌آبه زیست محیطی قم عنوان کرد: نمایندگان استان همانطور که نسبت به مباحث فرهنگی اهمیت می‌دهند به موضوع بحران‌های طبیعی استان نیز توجه دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برای افزایش برنامه‌های بودجه‌ای دولت در سال آینده دست نمایندگان مجلس باز نیست به همین علت باید برای رفع تهدید ریزگردها نشستی را با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، وزیران جهاد و نیرو در دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کنیم تا اعتبارات لازم در لایحه پیشنهادی بودجه 96 دولت به مجلس گنجانده شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم قم در مجلس برای دریافت حقوق مردم تلاش می‌کنند، یادآور شد: نتیجه برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای فاضلاب قم باید مشخص شود زیرا از پساب فاضلاب‌ها می‌توانیم برای گسترش فضاهای سبز و پوشش‌های گیاهی استفاده کنیم.

امیرآبادی فراهانی در پایان اظهار کرد: مدیران استانی در صورت صلاحدید مشکلاتی که رفع آنها نیازمند پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی است را اعلام کنند تا بتوانیم به نتایج مورد نظر که سبب رضایتمندی مردم می‌شود، برسیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com