کد خبر ۳۸۵۵۴ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
آیت‌الله جوادی آملی:

پرستاران دانش پیشگیری را به جامعه منتقل کنند

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه پرستاران آموزه‌های پزشکی را به ویژه در بخش پیشگیری به جامعه منتقل کنند، گفت: با این کار پرستاران می‌توانند در جامعه نقش معلم‌گونه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضاء نظام پرستاری استان قم با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت روح و جان اظهار کرد: در عین اینکه انسان به سلامت جسم خود توجه می‌کند باید به سلامت روح و جانش نیز توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انسان موجودی ابدی بوده و با مرگ تنها پلی به سمت ابدیت است، افزود: تأمین سلامت بدن یک واجب شرعی است و در این مسیر اگر پرهیزی لازم است باید صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم بدن را ابزاری و مرکبی دانست که انسان راکب آن است و گفت: اگر می‌خواهیم سلامت روح تأمین شود باید شرک را از جان پاک کنیم.

وی با اشاره به بقای جان پس از مرگ، لزوم برقراری ارتباط صحیح با خداوند را متذکر شد و افزود: مومنان باید شرکت خفی را از جان خود دور کرده و تنها خدا را بشناسند.

جوادی آملی توحید را عاملی بر معطرشدن جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: حقیقت توحید، نفی شرک را به دنبال دارد و همین شرک است که اختلافات متعدد را پدید می‌آورد و با نفی شرک جامعه به آرامش می‌رسد.

وی با اشاره به منافع شغل پرستاری برای جامعه افزود: اگرچه پرستاری شغلی بسیار مشکل است اما از آنجایی که پرستاران از سلامت مردم که یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است مراقبت می‌کنند، کار آن‌ها ثواب بالایی دارد.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه پرستاران آموزه‌های پزشکی را به ویژه در بخش پیشگیری به جامعه منتقل کنند، گفت: با این کار آن‌ها می‌توانند در جامعه نقش معلم‌گونه داشته باشند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com