کد خبر ۳۸۵۶۵ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۹
در صبح بیست و ششمین روز مهر ماه صورت گرفت

آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش با اجرای ورزش صبحگاهی در قم

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش از صبح امروز با اجرای برنامه ورزش همگانی و صبحگاهی با حضور استاندار قم رسما آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،روز 26 مهر ماه به عنوان روز تربیت‌‌بدنی و ورزش در تقویم کشورمان به ثبت رسیده و جامعه ورزش در نقاط مختلف کشور از این روز تا دوم آبان‌ماه را به عنوان هفته تربیت‌بدنی و ورزش گرامی می‌دارند و در قم نیز این روز و این هفته رسما از امروز با اجرای ورزش صبحگاهی در حضور استاندار قم و مسؤولان استانی آغاز شد.

برای این منظور ستاد گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها از جمله استان قم تشکیل شده و در نخستین برنامه‌ پیش‌بینی شده این ستاد در قم، امروز مراسم ویژه آغاز روز و هفته تربیت بدنی و ورزش با اجرای ورزش صبحگاهی و همگانی انجام شد.

با هماهنگی‌های انجام شده برای این منظور، پیست تارتان مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم میزبان استاندار قم، مدیر کل، معاونین و کارکنان ورزش و جوانان قم، مدیران کل دستگاه‌های مختلف استان، روسا و دبیران هیآت‌های ورزشی و مدیران، سرپرستان ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و علاقمندان به ورزش بود.

شرکت کنندگان در ویژه برنامه گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش ابتدا به اجرای ورزش صبحگاهی، نرمش، دویدن دور پیست تارتان مجموعه ورزشی شهید حیدریان و گرم کردن پرداختند و سپس در مراسم این روز در کنار استاندار و مسؤولان استان قم حضور یافتند.

در آغاز این مراسم به مناسبت گرامیداشت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شهدای کربلا، مدیحه‌سرایی و عزاداری توسط یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام شد و سپس مدیر کل ورزش و جوانان استان قم به ایراد سخن پرداخت.

حسن عابدی در سخنانی برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره کل در حوزه‌های فرهنگی، آموزش، قهرمانی، همگانی و عمرانی را بیان کرد و گزارشی از اتفاقات و رخدادهای مهم ورزش قم در 6 ماه نخست سال جاری ارائه کرد و از دستاوردهای ورزش قم در میادین مهم برون‌مرزی خبر داد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم کسب مدال طلا از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، به دست آوردن نخستین مدال‌ها از مسابقات جام جهانی فوتسال، بازی‌های ساحلی قهرمانی آسیا و همچنین مسابقات پومسه قهرمانی جهان را از دستاوردهای مهم ورزش قم برشمرد.

سپس استاندار قم در جمع حاضرین در ویژه برنامه‌ گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش حضور یافت و با تاکید بر اهمیت توجه به ورزش به عنوان رمز سلامتی، در سخنانی اظهار کرد: برای ارتقاء سلامت عمومی باید همگان به مشارکت در فعالیت‌های ورزشی اهتمام بورزند.

در بخش پایانی ویژه برنامه‌ و مراسم گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش در مجموعه ورزشی شهید حیدریان، با حضور استاندار قم، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از مدیران و سرپرستان ایستگاه‌های فعال ورزش صبحگاهی در قم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود، تجلیل و قدردانی شد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com