کد خبر ۳۸۵۸۲ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
معاون آمار سازمان برنامه و بودجه قم:

۱۲۳ هزار خانوار قمی در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ثبت‌نام کردند

جواد شاکر آرانی معاون آمار سازمان برنامه و بودجه استان قم در مراسم افتتاحیه عملیات میدانی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 گفت: تا پایان وقت دیروز ۱۲۳ هزار خانوار قمی برابر با ۳۲ درصد در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری مشارکت داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، جواد شاکر آرانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه عملیات میدانی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم برگزار شد، تعداد خانوارهای استان قم را 394 هزار خانوار دانست و اظهار داشت: تا پایان وقت دیروز 123 هزار خانوار قمی برابر با 32 درصد در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری مشارکت داشته‌اند.

وی ضریب نفوذ اینترنت در قم را 74 درصد ذکر کرد و افزود: استان قم جزء استان‌های سرآمد ضریب نفوذ اینترنت در کشور است که رتبه استان با احتساب نفوذ اینترنت 27 و بدون احتساب این نفوذ 17 است.

معاون آمار سازمان برنامه و بودجه استان قم بابیان اینکه 12 درصد خانوارهای استان اتباع هستند، تصریح کرد: نرخ بالای مهاجرت در قم و همچنین ثبت‌نام بر اساس محل تولد برخی افراد باعث شده درصد مشارکت مردم در این طرح ملی در استان قم کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه مناطق 4 و 8 بیشترین سهم مشارکت را با 43 و 44 درصد به خود اختصاص داده‌اند، گفت: بخش خلجستان هم در بین بخش‌های استان بیشترین مشارکت مردمی را در ثبت‌نام اینترنتی به خود اختصاص داده‌اند.

شاکر آرانی به تقسیم‌بندی مأموران آمارگیر به‌صورت گروهی و منطقه‌ای برای عملیات میدانی اشاره کرد و اظهار داشت: به این منظور 335 مأمور آمارگیر در قالب 56 گروه مناطق و بخش‌های استان را تحت پوشش قرار می‌گیرند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com