کد خبر ۳۹۸۸۱ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
آیت‌الله مکارم شیرازی:

با ترویج فرهنگ خمس می‌توان صدای اسلام را به همه دنیا رساند

یکی از مراجع تقلید گفت: اگر همه مردم وظیفه خود را درباره خمس انجام دهند، صدای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به اقصی نقاط عالم خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت الله ناصر مکارم شیرازی در همایش خمس که در مرکز همایش های مدرسه عالی امام کاظم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مصارف خمس بیان کرد: اعزام مبلغان در مناسبت‌های مذهبی، کمک به روحانیون مستقر در مناطق آسیب پذیر کشور، برگزاری اردوهای زیارتی برای مستبصرین، چاپ کتاب‌های مناسب و پاسخ به شبهات، کمک به ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه، توزیع مواد غذایی در مناطق محروم، تاسیس و تجهیز کتابخانه‌ها، ارسال مرسولات فرهنگی و... از جمله مصارف خمس است.

وی تاکید کرد: اگر همه مردم وظیفه خود را درباره خمس انجام دهند، صدای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تا اقصی نقاط عالم خواهد رسید.

این مرج تقلید بیان کرد: اگر ان‌شاءالله این فرهنگ توسعه یابد و نهادینه شود، در تمام دنیا می‌توان صدای اسلام را منتشر کرد.

وی با اشاره به تاسیس بنیاد بین المللی احیا فرهنگ خمس تاکید کرد: امیدوارم تشکیل دهندگان این همایش به مقصد و مقصود خود برسند و همه دست به دست هم داده و شبهات را زدوده و همه را به این کار مهم اسلامی تشویق کنیم تا شیعیان اهل بیت و پیروان مکتب ائمه اطهار بتوانند در دنیا حرف خود را مطر کنند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com