کد خبر ۳۸۵۹۷ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه:

همایش مجمع نمایندگان طلاب 9 دی برگزار می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: نخستین همایش مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در قم 9 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی‌نژاد در نشست عمومی مجمع نمایندگان طلاب ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفایش گفت: به برکت دیدار با مقام معظم رهبری و تحولاتی که در پی داشت تابستان امسال با سالیان گذشته برای مجمع نمایندگان طلاب متفاوت بود.

وی بیان کرد: هیأت رئیسه و روسای تمام کمیسیون‌ها امسال در ایام تابستان، ماه رمضان و محرم در قم به ارزیابی و بررسی نظام‌های جامع یازده‌گانه حوزه‌های علمیه پرداختند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: ده‌ها جلسه و صدها ساعت کار فردی صرف شد که در نتیجه علاوه بر اعلام نظرات مستدل و کارشناسانه بر تک تک نظام‌های یازده‌گانه، سه‌نظام جدید علاوه بر نظام‌های موجود پیشنهاد داده شد و این نتایج با همدلی و احساس مسؤولیت تک تک افراد حاصل شده است.

وی ابراز کرد: احساس ضرورتی که مدیر حوزه‌های علمیه از بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم مجمع نمایندگان داشت،‌ موجب شروع این‌گونه تعاملات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجمع شد.

حسینی‌نژاد گفت: مقام معظم رهبری مأموریت پیشگیری از نفوذ دشمن، انقلابی ماندن حوزه و مبارزه با شبهات را به شما نمایندگان و حوزویان خطاب فرمود و این نظام‌های جامع، برنامه‌های راهبردی و عملیاتی حوزه‌های علمیه را در سال‌ها آینده برای اجرا و عملیاتی کردن، شکل داده و تفسیر خواهد کرد.

وی بیان کرد: اگر مجمع به دنبال تفسیر این اهداف باشد و الفبای برنامه‌ریزی و اجرا را بداند، بهترین ظرفیت برای تحقق اهداف و مطالبات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد: مجمع باید در بند بند منویات رهبری نظرات تحلیلی داشته باشد، زوائد را حذف و راه‌های نفوذ دشمن را بسته و ضرورت‌ها را وارد کند تا آینده حوزه انقلابی، نفوذناپذیر، چابک بوده و نقش مؤثر خود را در انجام مأموریت‌ها محقق کند.

وی ادامه داد: تمام این طرح‌ها اسناد بالادستی و بهترین تکیه‌گاه برای مجریان و مدیران خواهد بود همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در ملاقات اخیر با شورای عالی حوزه‌های علمیه، آنها را به سندهای بالادستی توصیه کردند.

حسینی‌نژاد گفت: باید مجمع با قدرت در کنار مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه و شورای عالی امور را پیگیری کرده و کمک کند تا مدیران انقلابی در وظایف خود موفق‌تر عمل کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا رئیس مجمع در همایش مدیران حوزه‌های علمیه درخواست کرد مدیران حوزه با مجامع استانی مجمع نمایندگان برای برگزاری همایش حوزه انقلابی در استان مربوطه همکاری داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: از شما تقاضا داریم همان‌طور که در بعضی استان‌ها این طرح در حال برنامه‌ریزی است، شما هم اقدام عاجل داشته باشید و از کمک‌های معنوی و مادی نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و نمایندگان بهره گرفته تا وظایف اجرا شود.

وی تصریح کرد: نخستین همایش مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در قم 9 دی ماه برگزار خواهد شد و موضوع همایش و عنوان به زودی در مصاحبه‌ای اعلام خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com