کد خبر ۳۸۶۴۳ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۰
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم عنوان کرد

پیگیری برای جایگزینی ضمانت شهرداری به جای دولت در فاینانس واگن‌های مترو

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با بیان اینکه به دنبال این هستیم که شرکت بیمه روسی ضمانت شهرداری را برای فاینانس قبول کند، گفت: روند پیگیری تحقق ضمانت شهرداری بسیار کوتاه‌تر است و اگر به دنبال تحقق ضمانت دولت باشیم باید منتظر تصویب شورای اقتصاد و طی مراحل قانونی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،علیرضا قاری قرآن امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت تأمین واگن‌های مترو اظهار کرد: فاینانس روسیه توسط شرکت بیمه روسی انجام می‌شود که در سطح 5 میلیارد دلاری که توافق شده پروژه‌های متعددی در سطح کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه تأمین 130 دستگاه واگن مترو قم نیز جزو پروژه‌های توافق شده برای فاینانس روسیه قرار گرفته است، افزود: توافقنامه و مطالعات کلی این کار انجام شده و توافق کردیم که دو رام از این قطارها نیز ظرف 6 ماه تحویل شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: بحث فاینانس نیاز به ضمانت دولت دارد و جلساتی برگزار خواهیم کرد که مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که شرکت بیمه روسی ضمانت شهرداری را برای فاینانس قبول کند، افزود: روند پیگیری تحقق ضمانت شهرداری بسیار کوتاه‌تر است و اگر به دنبال تحقق ضمانت دولت باشیم باید منتظر تصویب شورای اقتصاد و طی مراحل قانونی بود.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه اسناد مالی شهرداری تحویل شرکت طرف مقابل شده است، گفت: امیدواریم در صورت پذیرش از سوی شرکت بیمه خبر خوبی را برای بحث مترو و واگن‌های آن داشته باشیم.

در حال حاضر خط نخست مترو قم به طول 14 کیلومتر از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران در حال اجرا بوده که برای آن 14 ایستگاه پیش بینی شده است.

طبق تصمیم مدیران شهری فاز نخست مترو قم از ایستگاه قلعه کامکار تا ایستگاه میدان مطهری به طور 4.7 کیلومتر در مرحله ساخت ایستگاه‌ها قرار گرفته و در افق 96 به بهره برداری خواهد رسید.

مراحل اجرایی ایستگاه‌های فاز نخست مترو قم نیز در حال انجام است و سه ایستگاه آن در مدار خدمات دهی قرار خواهد گرفت و به مرور سه ایستگاه دیگر تکمیل خواهد شد.

مجموعاً تمام قطارهای پیش بینی شده برای خط نخست مترو قم 26 رام قطار با پنج واگن بوده که در فاز نخست 4 رام قطار شامل 20 واگن تهیه خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com