کد خبر ۳۸۶۷۹ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خبر داد

تکمیل پروژه‌های آموزشی و پرورشی مصوب سفر رهبر معظم انقلاب

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از تکمیل 47 پروژه‌ آموزشی و پرورشی مصوب سفر رهبر معظم انقلاب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت خدمت به قم گفت: ایشان در سخنانی خدمت به قم را ضامن آبروی کشور دانستند و خدمت به این شهر را محدود به یک شهر عنوان نکردند.

وی خاطرنشان کرد: 715 پروژه در سفر رهبر معظم انقلاب در سال 89 مصوب شد که از این تعداد 47 پروژه برای احداث، توسعه و تجهیز مدارس در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از بهره‌برداری تمام پروژه‌های این بخش همزمان با ششمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به قم خبر داد و افزود: با توجه به عنایت دفتر رهبر معظم انقلاب این امر محقق شده و سطوح مدیریتی و تلاش همکاران اداره‌کل نوسازی مدارس استان قم در دستیابی به این امر تأثیرگذار بوده است.

وی 30 مدرسه با 331 کلاس درس، یک کانون فرهنگی، 12 سالن ورزشی، یک آزمایشگاه، دو استخر و یک کتابخانه با مساحت 74 هزار و 577 متر مربع را از جمله پروژه‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب ذکر کرد که با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان طی 6 سال احداث شده است.

پورگلیان خاطرنشان کرد: اکثر این پروژه‌ها در مناطقی مانند پردیسان، نیروگاه و روستاهای توابع استان قم واقع شده است.

وی تصریح کرد: براساس محاسبات صورت گرفته هر یک از پروژه‌های سفر در فاصله زمانی 46 روز احداث و برای بهره‌برداری به آموزش و پرورش تحویل شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به تأسیس اداره‌کل نوسازی در سال 75 گفت: این اداره از آغاز فعالیت به توسعه و تجهیز مدارس همواره اهتمام دارد.

وی یادآور شد: مجمع خیران مدرسه‌ساز نیز با جذب خیران به مدرسه‌سازی می‌پردازد و می‌توان بیان کرد 35 درصد مدارس قم از سوی این مجمع احداث شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com