کد خبر ۳۸۷۰۰ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
در وزن منهای 60 کیلوگرم

کاراته‌کای قم به فینال مسابقات جهانی 2016 راه یافت

کاراته‌کای استان قم با حضوری قدرتمندانه مقابل حریفان خود موفق به کسب مجوز حضور در دیدار نهایی رقابت‌های کاراته قهرمانی 2016 جهان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،مسابقات کاراته قهرمانی 2016 جهانی با حضور چهره‌های شاخص از کشورهای مختلف در اوزان گوناگون بخش کومیته و همچنین بخش انفرادی به میزبانی شهر لینز اتریش برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان نیز در هر دو بخش آقایان و بانوان راهی این رقابت‌ها شده است.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم همراه با تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان راهی مسابقات کاراته 2016 قهرمانی جهان شد و بعد از مدال‌های ارزشمندی که در دو دوره قبلی رقابت‌های جهانی سال‌های 2012 و 2016 کسب کرده اکنون به دنبال سومین مدال جهانی متوالی است.

این در حالی است که امیر مهدی‌زاده در وزن خود توانست چهار سال قبل در مسابقات کاراته قهرمانی 2012 جهان در شهر پاریس فرانسه با شکست دیگر رقبا به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست یافت و بدین‌ترتیب نخستین مدال جهانی خود را از این پیکارها به دست آورد.

ستاره کاراته استان قم دو سال بعد یعنی در سال 2014 همراه با دیگر اعضای تیم ملی کاراته راهی پیکارهای جهانی کاراته در شهر برمن کشور آلمان شد و در حالی که تنها یک مسابقه را برابر حریفی از کشور هلند واگذار کرد، به مقام سوم و نشان برنز جهان بسنده کرد.

اکنون سومین تجربه و حضور متوالی امیر مهدی‌زاده در مسابقات جهانی کاراته است و این کاراته‌کای پرتوان بعد از دو مدال طلا و برنز دو دوره قبل، به دنبال سومین مدال جهانی خود در نخستین مسابقه پیکارهای 2016 در شهر لینز اتریش به مصاف مارکو روکاوینا از کشور کرواسی رفت.

امیر مهدی‌زاده در این مسابقه با اقتدار ظاهر شد و توانست حریف اهل کشور کرواسی را با نتیجه جالب توجه و قدرتمندانه هفت بر صفر شکست بدهد و با این حساب هم قدرت خود را به حریفان دیگر حاضر در وزن منهای 60 کیلوگرم نشان بدهد و هم اینکه راهی مرحله بعد شود.

رقابت‌های جهانی کاراته در وزن منهای 60 کیلوگرم در حالی وارد دور دوم شد که امیر مهدی‌زاده به مصاف یک رقیب آسیایی به نام گو جو یئونگ از کشور کره جنوبی رفت و در حالی که حریف اهل کره توانسته بود کاراته‌کای آفریقای جنوبی را حذف کند اما به امیر مهدی‌زاده چهار بر صفر باخت.

امیر مهدی‌زاده با برتری برابر نماینده کره جنوبی در دور سوم به مصاف نماینده ایتالیا  رفت و توانست لوکا مارسکا از ایتالیا را نیز با نتیجه بسیار خوب 9 بر سه شکست بدهد و ضمن تداوم موفقیت‌های خود به مرحله چهارم پیکارهای این وزن در مسابقات جهانی 2016 راه یابد.

حریف بعدی ستاره کاراته استان قم و کشورمان در وزن منهای 60 کیلوگرم احمد محمد فهد از کشور اردن بود و ملی‌پوش ایرانی توانست در این دیدار چهار بر صفر حریف را مغلوب کند و بدین‌ترتیب به مرحله پنجم راه یافت و برابر آگودجیل سوفیان از کشور فرانسه نیز دو بر صفر پیروز شد تا به فینال راه یابد.

در شرایطی که داگلاس سانتوس رقیب سنتی و برزیلی امیر مهدی زاده در یک هشتم نهایی جام جهانی کاراته حذف شد، ستاره کاراته استان قم در مسابقه پایانی وزن خود برای رسیدن به مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلا باید روز شنبه هشتم آبان به مصاف کاراته‌کای هلندی برود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com