کد خبر ۳۸۷۰۴ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

فرصت مهاجرت به قم به تهدید تبدیل نشود

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به وجود چهار نوع مهاجرت داخلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به قم گفت: این شرایط فرصت بسیار خوبی را به وجود می‌آورد ولی در صورتی که مدیریت صحیحی نداشته باشیم می‌تواند به تهدیدی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی مبدل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،علی شمخانی در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به ضرورت توجه به جهاد اقتصادی برای تولید ثروت اظهار کرد: رویکردهای مدیریت سنتی که بر اساس دریافت منابع و توزیع آن است باید تغییر کرده و به جهاد اقتصادی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه تولید ثروت حلال از نکاتی است که مورد تاکید علمای دین قرار دارد اظهار کرد: امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است و در همین راستا همه قوا و مسؤولان کشور موظف هستند که در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور با توجه به شعار سال تلاش کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به وضعیت شهر مقدس قم و مهاجرت به این شهر اظهار کرد: در قم با چهار نوع مهاجرت داخلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی روبه‌رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط فرصت بسیار خوبی را به وجود می‌آورد ولی در صورتی که مدیریت صحیحی نداشته باشیم می‌تواند به تهدیدی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی مبدل شود.

استاندار قم نیز در این جلسه طی سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و  اجتماعی استان قم پرداخت.

مهدی صادقی با بیان اینکه قم را قطب معنویت و فقاهت در جهان تشیع می‌دانند، خاطرنشان کرد: در استان قم شاهد حضور 50 هزار طلبه خارجی از 130 کشور جهان هستیم.

وی یادآور شد: استان قم دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید هرچه بیشتر به این ظرفیت‌ها توجه شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com