کد خبر ۳۴۹۲۲ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۱
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

وضعیت آب قم هشدار دهنده است / جذب سرمایه گذار خارجی آبادانی قم را به همراه دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اگر از فرصت سرمایه گذاری کشورهای خارجی در قم استفاده کنیم می‌توان برای آبادانی و توسعه صنعت قم قدم برداشت و مسئولان در این راستا باید تلاش کنند،شهر قم مهاجرپذیر است و لزومی به گسترش شهر قم نیست و باید از این امر جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی لاریجانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی و آئین افتتاح و بهره برداری ۱۳۵ پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی شهرداری قم که قبل از ظهر دوشنبه در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: درحال حاضر در شرایط سخت مالی قرار داریم و کارکردن و به ثمررساندن پروژه‌ها به مجاهدت نیاز دارد و به تلاشگران آن باید جایزه بزرگی داد.

وی ادامه داد: از بدهی شهرداری به بانک‌ها و بدهی دولت به شهرداری قم باخبر هستم و سعی می‌کنیم بخشی از آن را در بودجه قرار دهیم تا شهردار قم از فشار مالی بیرون آید.

افق بلندمدتی باید برای شهر قم ترسیم کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه راهبردی قم تا افق ۱۴۰۰ خوب است اما بهتر است افق بلدمدتی برای شهر قم ترسیم کرد تا بتوان شهری که خواهان آن هستیم ایجاد شود در غیر این صورت باید تحت فشار مهاجرت قرار گرفته و با آن‌ها بسازیم.

وی ابراز داشت: داشتن افقی بلندمدت برای شهر قم موجب ساماندهی امور می‌شود و هویت شهر قم به عنوان مرکز تشیع حفظ خواهد شد.

لاریجانی عنوان کرد: شهر قم مهاجرپذیر است و لزومی به گسترش شهر قم نیست و باید از این امر جلوگیری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه ادامه داد: وضعیت آب قم مناسب نیست و تمام تلاش‌هایی که طی چند سال گذشته انجام شد توانست وضعیت کنونی شهر قم را داشته باشیم.

وضعیت‌ آب قم در آینده هشدار دهنده است

وی افزود: طی مطالعه‌ای که برای وضعیت شهر قم در آینده انجام شد نشان می‌دهد که وضعیت آب قم هشدار دهنده است.

لاریجانی اظهار کرد: برای اینکه ساکنان فعلی شهر قم به سختی دچار نشوند باید از گسترش شهر قم پرهیز کرد و بجای آن شهرک‌هایی ایجاد شود.

وی با اشاره به فضای سبز قم بیان داشت: ‌ توجه به فضای سبز و ایجاد بوستان در قم بسیار ضروری است زیرا شهر قم فضای سبز بسیار کمی دارد و ایجاد بوستان و فضای سبز در زیبایی و آینده شهر قم تأثیر دارد.

راه اندازی فاز دوم مترو با فاینانس امکانپذیر است

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: پس از توافق هسته‌ای فضای متفاوتی ایجاد شده و سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه گذاری در کشور علاقه‌مند شده‌اند و برای این امر لازم است ما زمینه سرمایه‌گذاری آن‌ها را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: طرح راه آهن سریع السیر تهران، قم و اصفهان در زمان تحریم انجام شد و برای راه اندازی فاز دوم مترو می‌توان از فاینانس استفاده کرد.

لاریجانی تصریح کرد: باید زمان کنونی را شناخت و برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در شهر قم زمینه را فراهم کنید و نزدیکی شهر قم به تهران فرصتی‌ا ست که باید از آن بهره برد.

ایجاد فضای اقتصادی سالم و پرهیز از اغتشاش مهم‌ترین وظیفه مسئولان است

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و آبادانی شهر قم و ایجاد اشتغال وظیفه ملی است، گفت: ایجاد فضای اقتصادی سالم و پرهیز از اغتشاش مهم‌ترین وظیفه مسئولان است تا مردم بتوانند باکرامت زندگی کنند.

نماینده مردم قم در خانه ملت، افزود: اگر از فرصت سرمایه گذاری در قم استفاده کنیم می‌توان در جهت آبادانی شهر قم قدم برداریم و امیدواریم استاندار و شهردار قم از فرصت سرمایه گذاری اقتصادی استفاده کنند و در این جهت تلاش کنند.

منبع:مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com