کد خبر ۳۸۷۲۵ انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد

حضور 1000 طلبه در طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: یک‌هزار طلبه در سه مرحله از اسفند سال 94 تاکنون در طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،محمدرضا میرحیدری در همایش اختتامیه طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر که در سالن کوثر اداره کل سازمان تبلیغات استان برگزار شد، با اشاره به متدین بودن مردم استان گیلان اظهار کرد: این استان شرایط خاصی دارد که مردم متدین استان گیلان به‌مرور به دلیل همین شرایط خسارت‌های زیادی دیدند.

وی ادامه داد: مردم استان گیلان متدین هستند، اما شرایط اقلیمی و جاذبه‌های مختلف این استان و ورود افراد با نگاه‌ها و فرهنگ‌های مختلف تأثیر زیادی را بر روی استان گیلان گذاشته است، امروزه شاهد هستیم که دشمن به دنبال تغییر اصول انقلاب اسلامی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: دشمن می‌خواهد که افکار خودش را در جامعه ایران ترویج کند و هنجارهای این جامعه را به ناهنجاری‌ها تبدیل کند تا تصورات دنیایی خود را در ایران حاکم سازد، دشمن متوجه شده است که از چه جایی سیلی خورده است.

میرحیدری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دشمن اظهار کرد: دشمن جوانان و اعتقادات دینی هدف گرفته و او به دنبال عفت‌زدایی در کشورمان است، دشمن به‌صورت مرموزانه سعی می‌کند که در همه شئون زندگی قبح مسائل را بشکند، امروز شاهد هستیم که مراجع عظام تقلید بارها در خصوص وضعیت فرهنگی جامعه تذکر می‌دهند.

وی مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی را حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و تصریح کرد: این نیرو به‌عنوان مجری نظم و امنیت جامعه باید وظیفه‌اش را در حریم اخلاق انجام بدهد، متأسفانه در این عرصه نگاه‌های سیاسی دخیل می‌شود و برخی با سیاسی کردن این موضوع اجازه نمی‌دهند که پلیس وظایف خودش را در این حوزه به‌خوبی انجام بدهد.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: نیروی انتظامی نمی‌تواند به‌تنهایی به بحث مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی بپردازد و باید دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص به پلیس کمک کنند، دشمن اکنون به دنبال فاصله انداختن بین جوانان کشورمان با انقلاب اسلامی است و نباید در خصوص حفظ حریم جامعه کوتاهی کنیم.

میرحیدری با اشاره به‌ضرورت کمک دستگاه‌های فرهنگی به پلیس اظهار کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و صداوسیما در زمینه برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی به کمک پلیس بیایند، باید در این حوزه سنجیده عمل کرد تا دشمن به اهدافش نرسد، برخورد سلبی با یک جوان فاصله او را از نظام اسلامی دور می‌کند و خواسته دشمن محقق می‌شود.

وی ادامه داد: باید با کمک روحانیون و مبلغان دین و اخلاق وارد مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی شویم تا بتوانیم در خصوص کاهش آسیب‌ها در این حوزه اثرگذار باشیم، در طرح گیلان مطهر محوریت با روحانیت بود و اگر بخواهیم در این زمینه موفق باشیم، باید این‌گونه عمل کنیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: این استان گیلان یک شرایط خاصی دارد و خداوند نعمات و برکات زیادی را به این استان عطا کرده و استان گیلان به‌عنوان بهشت ایران شناخته می‌شود و تفرجگاه‌های بسیاری در این استان وجود دارد و استان گیلان به‌عنوان مقصد گردشگری در بعد ملی و بین‌المللی شناخته می‌شود.

میرحیدری با اشاره به مسافرپذیر بودن استان گیلان اظهار کرد: در طول سال افراد زیادی با فرهنگ‌های مختلف به این استان سفر می‌کنند، سالانه 30 میلیون مسافر به استان گیلان می‌آیند، مردم این استان با ایمان و ولایتمدار هستند، ولی بار سنگینی را متحمل شدند، برخی از مردم استان گیلان گلایه دارند که مسافران به حقوق آن‌ها توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مراجع عظام تقلید بارها به توجه مردم استان گیلان به دین اسلام و اهل‌بیت(ع) اشاره کردند، این استان 8 هزار شهید تقدیم اسلام کرده است و 20 شهید مدافع حرم دارد، حتی جوانان این استان برای اعزام برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) تحصن کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در خصوص طرح گیلان مطهر گفت: هزار طلبه در سه مرحله از اسفند سال 94 تاکنون در این طرح شرکت کردند، همچنین شاهد حضور 360 خواهر مبلغ از حوزه علمیه خواهران استان گیلان در طرح گیلان مطهر بودیم و در این طرح مبلغین در تمامی تفرجگاه‌ها و سواحل دریا حضور پیدا کردند.

میرحیدری افزود: دستگاه قضایی استان گیلان پلیس را حمایت کرده و بستر لازم برای مقابله با ناهنجاری‌ها را فراهم کرده است، مردم استان گیلان از ناهنجاری‌ها در استان رنجیده هستند و پلیس باید رسالت خود را در این خصوص انجام بدهد، استان گیلان علمای بزرگی را در عرصه‌های مختلف از جمله آیت‌الله بهجت داشته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com