کد خبر ۳۱۹۸۵ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
برای سال تحصیلی آینده

جامعة‌الزهرا (س) طلبه می‌پذیرد

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) از آغاز پذیرش طلبه برای سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، اباذر عمرانی‌فر با اشاره به آغاز سال تحصیلی طلاب گفت: جامعة‌الزهرا (س) برای سال تحصیلی 1396- 1395 از میان خواهران واجد شرایط طلبه می‌پذیرد. 

وی افزود: علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند از روز یکشنبه اول آذر ماه سال جاری از طریق سامانه ثبت نام به نشانی Azmoon.jz.ac.ir مراجعه کرده و برای ثبت نام خود اقدام کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) با اشاره به زمان برگزاری آزمون بیان کرد: زمان برگزاری آزمون در سراسر کشور، روز جمعه 30 بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

عمرانی‌فر یادآور شد: اطلاعات تکمیلی پذیرش شامل معرفی برنامه‌ها، شرایط پذیرش، مکان آزمون و... اول آذر ماه در پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز درج خواهد شد.

وی در خصوص منابع آزمون سطح یک به سطح دو ابراز کرد: کتاب قواعد و نکات کاربردی علم صرف در تجزیه و ترکیب، آموزه‌های علم اصول، کتاب عروة‌الوثقی و منطق منابع این سطح را تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) منابع آزمون ورودی عمومی یا سطح دو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آشنایی با قرآن جلد 6، کتاب حماسه حسینی جلد یک، آزادی معنوی و عربی سه سال دبیرستان رشته علوم انسانی نیز منابع این سطح را تشکیل می‌دهند.

عمرانی‌فر جلد دو کتاب مبادی‌العربیة، قواعد و نکات علم صرف در تجزیه و ترکیب، تحریر شرح اللمعة آموزه‌های علم اصول ترجمه حلقه اول را از منابع مشترک همه رشته‌ها برای آزمون ورودی تکمیلی یا سطح سه عنوان کرد.

وی تحریر شرح اللمعة و حلقه دوم آموزه‌های علم اصول را از منابع رشته فقه و اصول ذکر کرد و گفت: سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، مبانی روان‌شناسی عمومی و مبانی رشد یک را از منابع رشته تعلیم و تربیت اسلامی اعلام کرد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) با اشاره به منابع رشته تفسیر و علوم قرآن گفت: المیزان فی تفسیر القرآن و علوم قرآنی منابع این رشته را تشکیل می‌دهند.

عمرانی‌فر با اعلام اینکه کتاب بدایة‌الحکمة و المنطق منابع رشته فلسفه اسلامی را شامل می‌شود بیان کرد: نظام حقوق زن در اسلام، جلد دوم کتاب زن در اسلام، المیزان فی تفسیر القرآن و درآمدی بر نظام شخصیت زن در اسلام نیز منابع آزمون ورودی رشته مطالعات اسلامی زنان است.

وی منابع رشته تاریخ اسلام را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طلاب این رشته باید کتاب‌های تاریخ تشیع و تاریخ امامت را مورد مطالعه قرار دهند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) در خصوص منابع رشته کلام اسلامی و کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی اظهار کرد: عقاید استدلالی و بدایة‌الحکمة منابع آزمون این رشته‌ها را تشکیل می‌دهند.

عمرانی‌فر تحریر شرح اللمعة و آشنایی با حرمین شریفین را به عنوان منابع رشته تبلیغ با گرایش حج معرفی کرد و گفت: نکات نحوی تجزیه و ترکیب و کتاب صرف ساده نیز منابع رشته مدرسی ادبیات عرب هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com