کد خبر ۳۲۷۱۱ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم خبر داد:

کمبود آب یکی از موانع مهم توسعه واحدهای صنعتی استان قم

امیر هوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم، گفت: معضل کمبود آب یکی از موانع مهم توسعه واحدهای صنعتی دراین استان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،امیر هوشنگ طیبی نژاد افزود: هم اکنون با توجه به توسعه واحدهای صنعتی، نیازهای آبی در این شهرک ها افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی قم موجود درشرایط فعلی با مشکل آب مواجه نیست، گفت: این درحالیست که شرکت های صنعتی قم برای برنامه ریزی های خود جهت توسعه واحدهای صنعتی با کمبود آب مواجه هستند.
وی ، انتقال آب از سرشاخه های دز و پساب ورامین را از جمله راهکارهای پیش بینی شده در بلند مدت برای مواجه با معضل آب در شهرک های صنعتی قم عنوان کرد، و افزود: به رغم عدم اختصاص اعتباری درسال های 90 و 91 برای حل مشکل آب شهرک های صنعتی قم ، در سال 92 ، 500 میلیون ریال و در سال 93 نیز 8 میلیارد و 500 میلیون ریال به این امر اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه مطابق پیش بینی ها، امسال 18 میلیارد ریال به این امر اختصاص پیدا می کند، گفت: تفاهم نامه مربوط به این اعتبار مبادله شده، و تاکنون 8 میلیارد و 500 میلیون ریال آن جذب شده است.
طیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 239 واحد تعطیل در شهرک های صنعتی قم تا پایان سال 93 از راه اندازی مجدد 17 واحد از آن طی 9 ماهه گذشته خبر داد، و افزود: شرکت شهرک ها در حال رصد وضعیت واحدهای صنعتی است، و ظرف یک ماه آینده آمارهای دقیقی را از وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی ارایه خواهد داد.
وی همچنین با بیان اینکه طبق تعاریف بین المللی واحدهای صنعتی که کمتر از 50 نفر نیرو داشته باشند، صنایع کوچک و بین 50 تا 100 نیرو صنایع متوسط و 100 نفر به بالا در ردیف صنایع بزرگ قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: هم اکنون تقریبا 3 درصد از صنایع استان را صنایع بزرگ تشکیل می دهند، و مابقی متوسط کوچک هستند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، قنوات، سلفچگان، محمود آباد، چاپ و نشر، الغدیر نمونه کشوری و آی سی تی و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
حدود یکهزار و 830 واحد صنعتی در این شهرکها دارای پروانه ، و از این تعداد یکهزار و 150 واحد فعال هستند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com