کد خبر ۳۸۷۸۱ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
عضو شورای اسلامی شهر قم:

پایه فعالیت‌های فرهنگی شهرداری محله محوری باشد/ لزوم تدوین اطلس فرهنگی شهر

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: پایه فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید محله محوری باشد و با توجه به اینکه بافت فرهنگی قم ویژه و خاص است باید این ضرورت مورد توجه باشد تا بتوانیم در لایه‌های اجتماعی تاثیرگذاری فرهنگی خود را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،طوبی حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به انتصاب مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اظهار کرد: در یکصد و سی و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی از مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی ورزشی دعوت شد تا برنامه‌ها و رویکردهای ایشان در این حوزه اخذ شود.

وی با بیان اینکه آقای رفیعی در بررسی‌های اولیه‌ای که در سازمان داشتند آسیب شناسی خوبی انجام داده بودند، خاطرنشان کرد: مدیرعامل جدید بیشتر بر ضعف‌های ساختاری، مشکل واگذاری‌ها، آموزش نیروها و توجه به فرهنگ سراها تاکید داشت.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه در گذشته بحث اطلس فرهنگی شهر مورد غفلت واقع شده بود، افزود: به نظر می‌رسد مدیر جدید نگاه جامعی به این مطلب داشته و امیدواریم با سرعت عملی که دارند و محدودیت زمانی تا پایان این دوره شورا، این مساله را به سرانجام برسانند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات فرهنگی شهر بر مبنای فعالیت‌های ذاتی شهرداری باشد، گفت: پایه فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید محله محوری باشد و با توجه به اینکه بافت فرهنگی قم ویژه و خاص است باید این ضرورت مورد توجه باشد تا بتوانیم در لایه‌های اجتماعی تاثیرگذاری فرهنگی خود را داشته باشیم.

حجازی استفاده از توان جوانان توانمند و انقلابی شهر به عنوان بازوی فرهنگی قوی برای سازمان فرهنگی ورزشی را یادآور شد و تصریح کرد: در جذب نیرو در شهرداری‌ها در برخی موارد به ظرفیت‌ها و ضرورت‌های سازمانی توجه نمی‌شود، یکی از ضعف‌های عمده در بدنه سازمان فرهنگی همین مطلب است که اکثریت نیروها خودشان فرهنگی نیستند.

وی ضعف‌های ساختاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم را متذکر شد و گفت: امیدواریم آقای رفیعی در جایگاه و مسوولیت فرهنگی به این مقوله مهم که مساله‌ای مظلوم در کل کشور است بتوانند به خوبی ایفای نقش کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ظرف یک هفته آینده مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برنامه کوتاه و میان مدت خود را با توجه به سند قم 1400 ارائه خواهد کرد افزود: یکی از مشکلات ما در گذشته این بود که به تکالیف شهرداری در حوزه فرهنگی توجه نمی‌شده است؛ اساسنامه وظایف فرهنگی شهرداری را مشخص کرده که افراد در گذشته بعضاً سلیقه‌ای عمل کردند و امیدواریم با این سند راهبردی عملکرد در چارچوب خوبی قرار گرفته باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com